Op 16 november organiseert Bureau Buhrs de lab-sessie ‘Een optimale leisure-beleving in stad en natuur. Hoe dan?!’. Hierin wordt kennis en ervaring gedeeld over het creëren van een belevenisvol leisure-gebied. De bijeenkomst zoomt in op gebieden waarin leisure een centrale rol speelt. Op 16 november organiseert Bureau Buhrs de lab-sessie ‘Een optimale leisure-beleving in stad en natuur. Hoe dan?!’. Hierin wordt kennis en ervaring gedeeld over het creëren van een belevenisvol leisure-gebied. De bijeenkomst zoomt in op gebieden waarin leisure een centrale rol speelt. [caption id="attachment_51834" align="alignright" width="300"] leisure in de natuur van de Oostvaardersplassen[/caption] Hoe zorg je er als gemeente, ondernemer, natuurorganisatie of (toeristische) marketingpartij voor dat jouw doelgroep de optimale leisure-beleving heeft? Hoe maak je een leisure-gebied bekend bij de doelgroepen? Hoe zorg je voor een passende programmering? En hoe houd je daarbij rekening met de belangen van bewoners, de capaciteit van het gebied en andere randvoorwaarden? Aan de hand van de Brandstation-methodiek van Bureau Buhrs wordt ingegaan op het positioneren, programmeren en profileren van leisure-gebieden. Wanneer en waar? Datum: donderdag 16 november 2017 Tijd: 14.30 – 17.00 uur (inloop vanaf 14.00 uur en borrel tot 18.00 uur) Locatie: A Lab, Overhoeksplein 2, Amsterdam [caption id="attachment_51831" align="alignright" width="300"] Arena-gebied - leisure in de stad Amsterdam[/caption] De sprekers
  •  Leisure-expert Leonie van der Laan presenteert de Brandstation-methodiek, verfijnt voor leisure-gebieden aan de hand van de casus ‘Plezierrivier de Rotte’. Samen met ondernemers, overheid, maatschappelijke organisaties en bewoners uit Rotterdam en omgeving is een marketingcommunicatietraject doorlopen om de rivier de Rotte beleefbaar te maken.
  •  Kersverse junior adviseur Bram Hut deelt de resultaten van zijn masteronderzoek dat hij in opdracht van Bureau Buhrs heeft uitgevoerd. Het gebruik van en de waardering voor natuurgebieden blijkt te verschillen per doelgroep. Bram geeft een introductie op doelgroepen, belevingswerelden en natuurgebieden.
  •  Gebiedsmarketeer Thijs Box van gemeente Amsterdam laat zien hoe aan de hand van een scherpe positionering ArenaPoort, één van de belangrijkste leisure-gebieden van Nederland, ambitieus verder wordt ontwikkeld. ArenApoort gaat zich ontwikkelen tot een levendig multifunctioneel urban gebied met (inter)nationale aantrekkingskracht, aangejaagd door de vele leisure-voorzieningen.
  •  Senior-adviseur Marinka van Vliet was het afgelopen jaar betrokken bij de ontwikkeling van een van Nederlands populairste natuurgebieden: de Oostvaardersplassen. Zij zoomt in op het gebruik van visitor journeys om zo te komen van merk tot vraaggerichte programmering.
De lab-sessie sluit af met de belangrijkste do’s and don’ts en een borrel. Gratis deelname Deelname is gratis en het aantal plaatsen is beperkt. Aanmelden,  uiterlijk 13 november, via info@bureaubuhrs.nl. Meer informatie: www.bureaubuhrs.nl