Steeds meer Chinese toeristen reizen naar Europa. Maar hoe weet je of je huidige aanbod van diensten -past bij de wensen van de Chinese toerist? Sinds september is het initiatief 'Match with China' gestart, dat samenwerkt met China Outbound Tourism Research Institute (COTRI) uit Hamburg, Duitsland. Steeds meer Chinese toeristen reizen naar Europa. Maar hoe weet je of je huidige aanbod van diensten -past bij de wensen van de Chinese toerist? Sinds september is het initiatief 'Match with China' gestart, dat samenwerkt met China Outbound Tourism Research Institute (COTRI) uit Hamburg, Duitsland.

COTRI heeft vestigingen in Hamburg en Beijing, China en biedt al sinds 2004 een uitgebreid aanbod van trainingen, marktrapportages en kwantitatieve en qualitatieve data aan. Deze diensten zijn speciaal ontwikkeld met de focus op inkomend toerisme uit China naar Europa. Doelstelling van COTRI is om aanbieders van toeristische diensten en belanghebbende organisaties zoals gemeenten en provincies van bruikbare informatie te voorzien en zich zo goed mogelijk voor te bereiden op de komst van de Chinese toerist. De komende jaren zal Match with China als partner van COTRI de exclusieve aanbieder van deze diensten in Nederland zijn: "Wij willen de kennis en informatie van COTRI voor zo veel mogelijk Nederlandse bedrijven en organisaties toegankelijk maken, zodat zowel grote als kleine ondernemingen weloverwogen de markt van het Chinese toerisme in Nederland kunnen betreden.: Naast het beschikbaar maken van de uitgebalanceerde trainingen en up-to-date markt-informatie organisert 'Match with China' ook regelmatig bijeenkomsten. Hier wordt de meest recente informatie gedeeld. Het eerste evenement is ‘Bent u klaar voor de Chinese toerist?’ en staat gepland voor 14 november 13.00 – 18.00 uur in Eindhoven. Tijdens deze bijeenkomst zal ook uitgebreid aandacht worden besteed aan de diensten van COTRI. Meer informatie: www.matchwithchina.com