De Uitmarkt in Amsterdam, traditioneel de opening van het culturele seizoen, heeft ruim 450.000 bezoekers getrokken. Daarmee lag het bezoek ongeveer gelijk aan voorgaande jaren. De locatie was dit jaar voor het eerste op het voormalig Marineterrein en het Oosterdok. De Uitmarkt in Amsterdam, traditioneel de opening van het culturele seizoen, heeft ruim 450.000 bezoekers getrokken. Daarmee lag het bezoek ongeveer gelijk aan voorgaande jaren. De locatie was dit jaar voor het eerste op het voormalig Marineterrein en het Oosterdok.

Het Scheepvaartmuseum, met dans onder het glazen dak van de binnenplaats, ontving de afgelopen dagen een record aantal van 15.000 bezoekers per dag. Ook NEMO, het centrale podium voor alle kinderactiviteiten, kijkt met 10.000 bezoekers op zaterdag en zondag, terug op een enorm geslaagde Uitmarkt. De grote televisieregistraties zonden op vrijdag, zaterdag en zondag de hoogtepunten van het komende seizoen uit. Dit trok naar verwachting ruim 3 miljoen kijkers. Bron: persbericht Amsterdam Marketing Meer informatie: wwww.uitmarkt.nl