In de toeristische marketing wordt steeds meer het belang van een totaalbeleving onderkend. Een toerist bezoekt niet slechts één hotel, bungalowpark of camping, attractie of museum, maar maakt tijdens zijn bezoek gebruik van de diensten van vele aanbieders. Het is daarom logisch dat deze aanbieders samenwerken. Een regionale samenwerking ligt in dat geval het meest voor de hand. Ook samenwerking met de middenstand hoort bij de nieuwe opvatting van regiomarketing in het toerisme en de vrijetijd. De vrije tijd? Wat wordt hiermee bedoeld?

In de toeristische marketing wordt steeds meer het belang van een totaalbeleving onderkend. Een toerist bezoekt niet slechts één hotel, bungalowpark of camping, attractie of museum, maar maakt tijdens zijn bezoek gebruik van de diensten van vele aanbieders. Het is daarom logisch dat deze aanbieders samenwerken. Een regionale samenwerking ligt in dat geval het meest voor de hand. Ook samenwerking met de middenstand hoort bij de nieuwe opvatting van regiomarketing in het toerisme en de vrijetijd. De vrije tijd? Wat wordt hiermee bedoeld? [caption id="attachment_50639" align="alignright" width="300"] het congres is te gast in Lelystad[/caption] Zet je Regio op de Kaart Het bruist in heel veel Nederlandse regio’s. Toerisme en recreatie zijn sterke economische factoren. Een groot deel van de bezoekers komt uit de regio. Het inkomend toerisme groeit en bezoekers willen de stad en regio ervaren. Om die reden willen regio’s professionaliseren. Door samen te werken in promotie, productontwikkeling, het ontwikkelen van arrangementen en ontwikkelen van de toeristische infrastructuur, kan men de regio versterken. Dat gaat niet vanzelf… Wie regisseert? Wie trekt er aan de touwtjes, Provincie, Gemeente of de ondernemers? Hoe pak je succesvol de productontwikkeling en marketing op? Welke bedrijven nemen de leiding? Bepalen commerciële web-platformen de boekingen in jouw regio of kun je succesvol zijn met de samenwerking tussen bedrijven en overheid? Is de komst van een Outlet een ramp of een zegen? Is gebiedsontwikkeling een zaak voor commerciële partijen? En hebben de citymarketeers en toeristische informatiebureaus hun langste tijd gehad? Heel veel praktijkvoorbeelden, klein en groot komen op de planken. Zo is de inspirerende locatie Aviodrome een goed voorbeeld van bovengenoemde zaken met onder andere ontwikkelingen zoals ‘Airport’. Kom kijken, netwerken en inspiratie opdoen bij deze Vakdag @Aviodrome Lelystad, opgezet door Pleisureworld met als gastheer Gemeente Lelystad. En houd 12 oktober alvast vrij! Inschrijven kan via: www.zetjeregioopdekaart.nl