In het Marketingrapport Verblijfsrecreatie 2017 noemen ondernemers 'Kwaliteitsverbetering en upgraden' (21%) als belangrijkste ontwikkeling voor hun bedrijf in 2017. Ook investeringen in 'gastbeleving' (17%) staan hoog op de wensenlijst. De top dire wordt compleet gemaakt met 'investeringen in specialisatie en onderscheidend vermogen'. In het Marketingrapport Verblijfsrecreatie 2017 noemen ondernemers 'Kwaliteitsverbetering en upgraden' (21%) als belangrijkste ontwikkeling voor hun bedrijf in 2017. Ook investeringen in 'gastbeleving' (17%) staan hoog op de wensenlijst. De top dire wordt compleet gemaakt met 'investeringen in specialisatie en onderscheidend vermogen'.

  Het onderzoeksrapport, samengesteld door van Van Es Marketing, biedt een actueel en compleet overzicht van ontwikkelingen in de verblijfsrecreatieve markt in Nederland, met als hoofdindeling:

  • De branchestructuur en het oriëntatie- en inkoopgedrag van kampeerbedrijven en bungalowparken. (o.a. bezettingsgraad, doelgroepen, aantal bedrijven en accommodaties, groeistrategie, boekingssites, geografische spreiding...)
  • Het inkoopgedrag, de leveranciers en hun marktposities, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de verblijfsrecreatie in Nederland.
  • Naast de behandeling van de onderzoeksresultaten is het rapport aangevuld met data-analyses van alle economisch actieve bedrijven in de verblijfsrecreatie, deskresearch en onderzoeksresultaten uit de Investeringsmonitor kampeerbedrijven en bungalowparken 2017.
Consumententrends

Ondernemers in de verblijfsrecreatie hebben ook hun visie gegeven op de belangrijkste consumententrend in 2017. Daaruit kwam naar voren dat men steeds meer kortere vakantie en veblijven verwacht. Ook de behoefte aan 'luxe en gemak voor een redelijke prijs' scort hoog op de lijst van consumententrends. Het onderzoeksrapport telt 79 pagina’s op A4-formaat in kleurendruk en is Nederlandstalig. Het rapport is primair gericht op bedrijven die toeleverancier zijn aan de verblijfsrecreatie. meer informatie: www.marktdata.nl/rapporten/Marketingrapport-Verblijfsrecreatie-2017