Het is een bekend, maar zeker geen gewenst fenomeen op vele vakantieparken; de lange rijen bij de receptie op de standaard aankomstdag (meestal vrijdag en maandag). Vakantiepark Stoetenslagh besloot om een nieuw systeem te introduceren waarbij gasten veel sneller kunnen worden ingecheckt. Centraal daarbij staat de incheckpost waarbij nieuwe gasten in de auto hun welkomstpaket ontvangen en worden geregistreerd. Het is een bekend, maar zeker geen gewenst fenomeen op vele vakantieparken; de lange rijen bij de receptie op de standaard aankomstdag (meestal vrijdag en maandag). Vakantiepark Stoetenslagh besloot om een nieuw systeem te introduceren waarbij gasten veel sneller kunnen worden ingecheckt. Centraal daarbij staat de incheckpost waarbij nieuwe gasten in de auto hun welkomstpaket ontvangen en worden geregistreerd.

Ondernemer Jan van Veen ligt het systeem toe: "Gasten komen nu aan en rijden direct door naar de receptielodge, waar ze alle spullen ontvangen voor hun verblijf, zoals informatie over het park en omgeving, activiteitenprogramma, douche, zwembad en slagboom kaarten. Waarna ze direct door kunnen rijden naar de kampeerplek of accommodatie. [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="50136,50137"] Dus niet meer zoals voorheen aankomen, de auto proberen te parkeren en dan iemand of allemaal naar de receptie en daar in de rij wachten totdat je aan de beurt bent, wachten met o.a. kinderen in een lange rij is nooit leuk. Nu kan iedereen in de auto blijven zitten. Daarnaast is de receptielodge ook een contactmoment met de gast als ze het park op komen. Voorheen was die er niet omdat de receptie een veilige plek achter een balie en raam was waardoor je niet zag wie er binnen kwam. De bedoeling is dat de gastbeleving hier beter door word en de gast niet anoniem het park op en af gaat, maar daar ook even aangesproken kan worden. De handelingen zijn eigenlijk het zelfde maar omdat alles veel beter is voorbereid en er op het moment dat de gast er is niets meer hoeft te worden klaar gemaakt is er zeker voor de gast een tijdwinst. 'Oude' receptie krijgt functie van infopunt De oude receptie is omgedoopt tot informatiepunt voor verdere praktische en toeristische informatievoorziening. Van Veen: "De oude receptie zal komende winter steeds meer als infopunt gebruikt worden en niet meer als in- en uitcheck plek. We voeren de veranderingen geleidelijk in zodat de gasten en het personeel er aan kunnen wennen. Personeel gaat meer van receptioniste naar gastvrouw! Voor onze gasten levert deze innovatie meer aandacht en relevante informatie tijdens hun vakantie op." Meer informatie: www.stoetenslagh.nl Red. "Het systeem van Stoetenslagh is ook te zien bij Center Parcs Bois aux Daims in Frankrijk. Veel vakatieparken worstelen met het 'probleem' van de lange wachtrijen bij de receptie op aankomstdagen. Camping De Lakens (Bloemendaal) lost 'het probleem' op door mensen alle informatie en sleutel op te sturen zodat ze meteen naar hun huisje kunnen doorrijden bij aankomst."