Naar aanleiding van de nieuwe Studio 100 TV-reeks 'Kosmoo' lanceren Telenet en Studio 100 TV een nieuwe, innovatieve belevingsapp. In 25 Vlaamse bossen en parken én in Plopsaland De Panne kunnen alle kinderen meespelen in een interactief Kosmoo avontuur via de mobiele KosmooPlay app. Naar aanleiding van de nieuwe Studio 100 TV-reeks 'Kosmoo' lanceren Telenet en Studio 100 TV een nieuwe, innovatieve belevingsapp. In 25 Vlaamse bossen en parken én in Plopsaland De Panne kunnen alle kinderen meespelen in een interactief Kosmoo avontuur via de mobiele KosmooPlay app. Play everywhere, ook buiten

Na een bijzonder succesvol eerste seizoen wordt Kosmoo ook naast het televisiescherm leven ingeblazen. Dit in de vorm van een interactieve belevingsapp, waarvan het verhaal zich alleen ter plaatse, op de wandelpaden ontrolt. Met deze samenwerking willen Telenet en Studio 100 TV kinderen en hun ouders naar buiten nemen tijdens de zomer en de Play ervaring en de avonturen van Kosmoo breder trekken dan enkel de televisiebeleving. Met de gratis KosmooPlay-app kunnen gezinnen op speurneuzentocht in de natuur met Kosmoo en zijn vrienden. Het spel kan op 26 locaties gespeeld worden over heel Vlaanderen, waaronder in Blaasveldbroek (Mechelen), de Blaarmeersen (Gent) Meerdalwoud (Leuven), Hoge Kempen (Genk). Totale merkbeleving Studio 100 leverde de verhaallijn en de content, reclamebureau These Days het design en OJOO de technologie. Deze samenwerking was bijzonder vruchtbaar en leverde dan ook een bijzonder eindproduct op: 52 games, verspreid over 26 natuurparken en bossen, waar kinderen op zoek gaan naar de dierendief van Zeezicht. Ze worden uitgedaagd aan de hand van leuke AR-minigames terwijl ze op speurtocht gaan doorheen de natuur. Op het einde van het spel ontvangen ze het enige echte speurneuzendiploma. OJOO ligt toe: "Dit is de toekomst van een totale merkbeleving. Het is een positief verhaal voor zowel de kinderen, die hun favoriete TV-programma meenemen voor een spel in de buitenlucht, als voor de makers die zo meer kansen krijgen om met hun publiek te interageren." Het is uniek dat een TV-reeks vertaald wordt naar een spannend avontuur in de echte wereld. Benny Salaets, director content distribution Studio 100: “Dit is echt wat men ‘digital storytelling’ noemt. Kinderen beleven en sturen mee een verhaal, niet van thuis, maar in de natuur met een klein schermpje in hun hand”. Het spannende verhaal ontrolt zich ter plaatse Tientallen dieren zijn spoorloos verdwenen. De kinderen moeten Kosmoo, Robbe en Ellis helpen om de gestolen dieren te zoeken, en moeten daarbij opdrachten uitvoeren en spelletjes spelen om uiteindelijk de dierendief te ontmaskeren. Het interactieve verhaal, de episode als het ware, ontrolt zich alleen ter plaatse langs de twee wandelingen die op de 26 locaties werden uitgestippeld. Iedereen legt de wandeling af en krijgt instructies of tips van Robbe en Ellis als opdrachten worden volbracht. Alleen zo kunnen kinderen de dieren en de boef vinden. De spanning van TV buiten in de natuur. Tweede seizoen van Kosmoo in Play en op Studio 100 TV Jeroen Bronselaer, sr VP Residential Marketing Telenet is blij met het nieuwe seizoen en de app: “Telenet vindt het belangrijk om een uitgebreid en kwalitatief aanbod voor kinderen te brengen, ook in Play. Kosmoo heeft vorig jaar snel de kinderharten veroverd. Dat we nu het tweede seizoen kunnen lanceren voegt wat toe aan Play. En met de KosmooPlay app kunnen we de Play ervaring naar buiten brengen." [caption id="attachment_49964" align="alignright" width="300"] 360 graden benadering van Studio 100 (presentatie Steve v.d Kerkhof op 'Vakantiepark v.d. Toekomst')[/caption] Meer informatie: https://kosmooplay.telenetcampagnes.be www.studio100.com www.ojoo.com/nl/op-avontuur-met-kosmooplay/ (mobiele games) Red. kracht van IP en kruisbestuiving Het is niet voor het eerst dat Studio 100 handig gebruik maakt van een cross-over van publicatiemedia. Het bedrijf staat er om bekend dat zij hun bekende merken (IP) op meerdere platformen inzetten. Dat zorgt voor een versterkend effect. Dit keer is het een tv-programa en een game op een app. Studio 100 / Plopsa maakt daarnaast ook gebruik van zichtbaarheid in o.a. theaters, attractieparken en merchandise/winkels. Hiermee wordt het merk zichtbaarder en mogelijkheden voor een verdienmodel vergroot. Met het TV programma heeft Studio 100 een groot en gemotiveerd bereik onder een jonge doelgroep. Dankzij de app wordt een recreatie-activiteit geautomatiseerd; Er is geen personeel meer nodig zodra het spel eenmaal is ontwikkeld. Het spel op de 26 locaties wordt aangestuurd vanuit één centrale regiekamer bij Studio 100, en kan op elk gewenst moment worden gespeeld.