Uit een internationaal onderzoek blijkt dat 85% van de attractiepark-bezoekers geen bezwaar heeft om zich geautomatiseerd te identificeren met behulp van Artificial Intelligence (AI) systemen; als dat het gemak van een bezoek vergroot. Dat blijkt uit de Theme Park Barometer, uitgevoerd door Omnico in de UK, US, China, Japan en Maleisië. Uit een internationaal onderzoek blijkt dat 85% van de attractiepark-bezoekers geen bezwaar heeft om zich geautomatiseerd te identificeren met behulp van Artificial Intelligence (AI) systemen; als dat het gemak van een bezoek vergroot. Dat blijkt uit de Theme Park Barometer, uitgevoerd door Omnico in de UK, US, China, Japan en Maleisië.

[caption id="attachment_49955" align="alignright" width="300"] geautomatiseerde gezichtsherkenning[/caption]AI systemen zijn steeds beter in staat om mensen te identificeren. Dat betekent in de praktijk een snellere doorlooptijd bij situaties waar de identiteit moet worden gecheckt. 85% van de bezoekers staat open voor de inzet van een geautomatiseerd syseem. Een check met behulp van een vingerafdruk is nog altijd de meest populaire methode van identificatie (gekozen door 32%). Alleen in China heeft het grootste deel van de bezoekers een voorkeur voor gezichtsherkenning (41%). Ook andere vormen van techniek worden door bezoekers omarmd. Zo antwoorde 89% van de 3.470 respondenten positief op de stelling dat VR kan helpen om de beleving van een attractiepark te verbeteren. In China is het vertrouwen in VR het hoogst; daar ziet 98% het gebruik van VR graag verder geïntegreerd in de parken. Theme Park Barometer De Theme Park Barometer is uitgevoerd in 5 landen: Groot Britannië, De VS, China, Maleisie en Japan. Het onderzoek biedt een inzicht in de wereldwijde trends in bezoekervaringen van attractieparken. Onderdelen/hoofdstukken die in de barometer aan de orde komen:

  • De Theme Park markt
  • Frustraties van bezoekers
  • Wat maakt een bezoek gemakkelijk (Eng: convenient)
  • Verwachte toekomstige technologie-oplossingen
  • Mening over winkels in themaparken
  • Houding t.o.v. technologie innovaties
  • Gewenste investeringen in bezoekervaring

Bron, en meer informatie (o.a. download van de monitor): www.omnicogroup.com