Geofort wil uitbreiden met een nieuwe Big Data Belevenis en een onderwijspaviljoen. Om de nieuwe voorzieningen te financieren is een crowdfundingcampagne gestart om minimaal € 250.000 bij elkaar te krijgen. Wordt er meer geld opgehaald, dan liggen er plannen klaar voor een groter paviljoen, een VR bioscoop en een tracking en tracing spel. Geofort wil uitbreiden met een nieuwe Big Data Belevenis en een onderwijspaviljoen. Om de nieuwe voorzieningen te financieren is een crowdfundingcampagne gestart om minimaal € 250.000 bij elkaar te krijgen. Wordt er meer geld opgehaald, dan liggen er plannen klaar voor een groter paviljoen, een VR bioscoop en een tracking en tracing spel.

[caption id="attachment_49934" align="alignright" width="300"] visualisatie Big Data belevenis[/caption] In de afgelopen vijf jaar is GeoFort in het Gelderse Herwijnen uitgegroeid tot een state-of-the-art science centrum en is de verwachting dat dit jaar ongeveer 100.000 mensen het fort bezoeken. Mede door het winnen van de prijs "Beste kindermuseum van de wereld in 2016" is het aantal bezoekers spectaculair gegroeid. De jongeren stromen toe, maar het fort barst uit z’n voegen… Met de nieuwe investeringen wordt gewerkt aan de uitbreiding van de capaciteit van zowel lesprogramma's als activiteiten. Op 14 juni staat de teller van de crowdfundingactie inmiddels op € 106.265. Als tegenprestatie ontvangen de financiers o.a. entreebewijzen voor activitieten op het Geofort. <iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/DduF0swLbNM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Meer informatie: http://crowdfunding.geofort.nl/