Afgelopen weekend presenteerde Plopsa haar toekomstplannen en geplande investeringen. Plopsa CEO Steven van de Kerkhof “De komende vijf jaar staan maar liefst 100 miljoen euro aan investeringen gepland in de huidige én in nieuwe parken. Binnen diezelfde termijn van vijf jaar hopen we de kaap van maar liefst vijf miljoen bezoekers te bereiken.”. Afgelopen weekend presenteerde Plopsa haar toekomstplannen en geplande investeringen. Plopsa CEO Steven van de Kerkhof “De komende vijf jaar staan maar liefst 100 miljoen euro aan investeringen gepland in de huidige én in nieuwe parken. Binnen diezelfde termijn van vijf jaar hopen we de kaap van maar liefst vijf miljoen bezoekers te bereiken.”.Opening Heidiland

De meest recente investering van Plopsa is de nieuwe themazone Heidiland, die na afloop van een grote show in Plopsa De Panne, feestelijk werd geopend. Er werd voor zo'n 7 miljoen geïnvesteerd in deze nieuwe zone. Meest opvallende attractie in Heidiland is de houten rollercoaster Heidi The Ride; De achtbaan kent een topsnelheid van 71 km/u en de track is zo’n 600 meter lang. Een klein Zwitsers-Oostenrijks dorpje markeert de ingang van de achtbaan. Meer bezoekers in Paasweekend Daarnaast had het Plopsa-park aan de Belgische kust nóg een reden om te feesten. Vandaag kon Plopsaland De Panne een stijging van maar liefst 20% meer bezoekers ten opzichte van vorige paasvakantie noteren. “Uiteraard zitten Heidiland en de nieuwe houten coaster Heidi The Ride daar voor iets tussen.”, verklaart Wim Wauters, Parkmanager van Plopsaland De Panne. “De zone en bijhorende attracties zijn echte publiekstrekkers en de reacties zijn bijzonder lovend!”. Ook Plopsa Coo, het Plopsa-park in de Belgische Ardennen, deed het afgelopen paasvakantie schitterend. Het park ontving afgelopen paasvakantie 35% meer bezoekers dan afgelopen jaar. “Een schitterende start van het seizoen!”, besluit Parkmanager Jean-Luc Bertrand. Meer informatie: www.plopsa.be