Vandaag lanceren BNR Nieuwsradio en MKB Nederland het Ondernemerskieskompas. Dit kompas helpt ondernemers bij het bepalen van hun stem tijdens de Tweede Kamerverkiezingen op 15 maart. De redactie van Pretwerk.nl keek ook nog even naar thema's die extra belangrijk zijn voor de recreatiesector. Vandaag lanceren BNR Nieuwsradio en MKB Nederland het Ondernemerskieskompas. Dit kompas helpt ondernemers bij het bepalen van hun stem tijdens de Tweede Kamerverkiezingen op 15 maart. De redactie van Pretwerk.nl keek ook nog even naar thema's die extra belangrijk zijn voor de recreatiesector.

In het Ondernemerskieskompas worden ondernemers naar hun mening gevraagd over relevante onderwerpen zoals arbeidsmarkt, digitalisering, energie en belastingen. Welke partijen zouden er vanuit ondernemersperspectief in de regering moeten komen? De uitkomsten van het kompas vormen de leidraad voor een debatreeks in de week van 27 februari t/m 3 maart tijdens het radioprogramma BNR Zakendoen. Het Ondernemerskieskompas is mede mogelijk gemaakt door Randstad, ICT Nederland, Main Energie en KPMG Meijburg & Co. Sjors Fröhlich, hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio: "Ondernemers zijn op zoek naar een politieke partij die goed is voor hun bedrijf. Maar zij zijn te druk om alle verkiezingsprogramma's door te nemen. Daarom hebben we voor deze doelgroep samen met MKB Nederland dit kieskompas gelanceerd." Politicoloog aan de VU en bedenker van het kompas André Krouwel: "Nederland is nog niet uit de crisis en ondernemers zijn hard nodig om het land vooruit te helpen. Zij vormen een belangrijke groep kiezers. Het is dus van groot belang dat ondernemers begrijpen welke partijen bij hun eigen voorkeuren passen." Naar het OndernemersKieskompas Red: Aantal recreatie-thema's ontbreekt In de vragenlijst vinden we helaas geen vragen die discussie opleveren in de recreatiesector. Dat zijn o.a. thema's als:

In het kieskompas komt wel en vraag terug over het Topsectorenbeleid. (Moeten we dit handhaven?) Recreatie en toerisme behoort niet tot de uitverkoren sectoren. Er werd de afgelopen jaren zelfs flink bezuinigd op Holland-promotie. Desondanks wist de sector op eigen kracht een mooie groei in inkomend toerisme en werkgelegenheid te realiseren. Bewaren Bewaren Bewaren Bewaren Bewaren Bewaren Bewaren Bewaren Bewaren Bewaren Bewaren Bewaren Bewaren Bewaren Bewaren Bewaren Bewaren Bewaren