Steeds meer recreatieondernemers volgen een cursus op het gebied van online marketing. Hiermee probeert men beter in te spelen op het veranderende gedrag van de consument die veelal zijn uitstapjes en vakanties online regelt. Ook bij Pleisureworld start aankomende week alweer de derde reeks van de cursus Innovatie in Marketing. Steeds meer recreatieondernemers volgen een cursus op het gebied van online marketing. Hiermee probeert men beter in te spelen op het veranderende gedrag van de consument die veelal zijn uitstapjes en vakanties online regelt. Ook bij Pleisureworld start aankomende week alweer de derde reeks van de cursus Innovatie in Marketing.Het belang van online marketing

Trendwatcher Hans van Leeuwen: “We zien de opkomst van allerlei cursussen en trainingen op het vlak van online marketing. Het brede speelveld maakt dat de recreatieondernemer anno 2017 keuzes moet maken. Gaat hij al zijn online marketing zelf doen of kiest hij ervoor om bepaalde onderdelen uit te besteden? In het eerste geval kan men het beste zelf direct achter de knoppen gaan zitten om het in de praktijk te leren. Maar kies je ervoor je marketing uit te besteden, dan moet je wel monitoren dat de leverancier er voor jouw alles uithaalt. In alle gevallen is het voor ondernemers van belang om met online marketing aan de slag te blijven. Cursussen en trainingen helpen om de recreatieondernemer scherp te stellen bij het stellen van de juiste vragen aan leveranciers”. Praktijkopdrachten met tools en hulpmiddelen In de Masterclass Innovatie in Marketing is er veel ruimte voor praktijkopdrachten waarin deelnemers uit de hele recreatiesector gelijk aan de slag gaan met hun online marketingstrategie. Tal van tools en hulpmiddelen komen aan bod waar de ondernemer direct mee aan de slag kan of zijn toeleveranciers de juiste vragen kan leren stellen. De Masterclass is een initiatief van Pleisureworld en wordt gegeven door diverse marketing experts, waaronder Martin van Kranenburg van onlinebeinvloeden.nl. Over de Masterclass Innovatie in Marketing De eerste reeks Masterclass Innovatie in Marketing startte afgelopen najaar op initiatief van een aantal Zeeuwse ondernemers. Het is een vervolg op succesvolle leergang Best Marketeer van vijf jaar geleden. Voor de aankomende masterclass Innovatie in Marketing zijn nog een aantal plaatsen beschikbaar. Ondernemers die zich lastminute aanmelden, ontvangen direct het handboek Innovatie in Marketing t.w.v. € 199,- als onderdeel van de cursus. Tevens zijn het diner en consumpties inbegrepen. Meer informatie: http://pleisureworld.nl/events