Eten en drinken worden steeds belangrijker. Wat betekent dit voor de toeristische ondernemer? De nieuwe themapublicatie van Kenniscentrum Kusttoerisme zoomt in culinaire wensen en behoeften van gasten in Zeeland. In de publicatie wordt antwoord gegeven op de vraag wat het belang van eten en drinken kan zijn bij het ontwikkelen van Zeeland als vakantie of recreatieve bestemming. Eten en drinken worden steeds belangrijker. Wat betekent dit voor de toeristische ondernemer? De nieuwe themapublicatie van Kenniscentrum Kusttoerisme zoomt in culinaire wensen en behoeften van gasten in Zeeland. In de publicatie wordt antwoord gegeven op de vraag wat het belang van eten en drinken kan zijn bij het ontwikkelen van Zeeland als vakantie of recreatieve bestemming.culinair+zeeland

Eten en drinken zijn een essentieel onderdeel van de toeristische beleving, die altijd is gericht op het breken met de dagelijkse routine. Onderwerpen die aan bod komen: Wat is het belang van eten en drinken in het toeristische aanbod? Wat doet de gast met eten en drinken en wat verwacht de gast? En wat verwacht de bewoner die uit eten gaat in de omgeving? Hoe kunt je als ondernemer hierop inspelen? De publicatie geeft als eerst een korte inleiding op de gast en de culinaire beleving. Vervolgens wordt de markt omschreven en wordt ingegaan op wie de culinaire gast is. Daarna volgen drie thema’s:

  1. beleving,
  2. gezondheid en
  3. lokale producten/ streekproducten.

De thema’s worden toegelicht vanuit wetenschappelijke literatuur, de resultaten van het Zeelandpanel, verhalen van innovatieve Zeeuwse ondernemers en voorbeelden. De publicatie is online te bekijken Meer informatie: www.kenniscentrumtoerisme.nl Bewaren Bewaren