Ook dit jaar zijn de vakdagen van de Vakantiebeurs weer verdeeld over twee dagen; 10 en 11 januari 2017. Het zwaartepunt ligt op dag 1, waar o.a. de trends en verwachtingen voor de Nederlandse Vakantiemarkt 2017 worden gepresenteerd door NBTC NIPO. Dat de markt volop in beweging is, is ook te zien aan het programma dat volop aandacht besteed aan trends en nieuwe ontwikkelingen. Ook dit jaar zijn de vakdagen van de Vakantiebeurs weer verdeeld over twee dagen; 10 en 11 januari 2017. Het zwaartepunt ligt op dag 1, waar o.a. de trends en verwachtingen voor de Nederlandse Vakantiemarkt 2017 worden gepresenteerd door NBTC NIPO. Dat de markt volop in beweging is, is ook te zien aan het programma dat volop aandacht besteed aan trends en nieuwe ontwikkelingen. [caption id="attachment_46979" align="alignright" width="300"]vast onderdeel van de vakdag: de voorspellingen van NBTC NIPO vast onderdeel van de vakdag: de voorspellingen van NBTC NIPO[/caption]Een verkort overzicht van de onderwerpen die aan bod komen: Dinsdag 10 januari
  • 11.00: Trends en verwachtingen Nederlandse Vakantiemarkt 2017 (Ad Schalekamp, NBTC NIPO)
  • 11.45: Travel Trends 2017 (Trendwatcher Tessa aan de Stegge)
  • 13.00: Het verbinden van beleving en economische impacts van toerisme (NHTV en Dynamic Concepts Consultancy.)
  • 13.00: De verandering van destinatiemarketing (Elke Dens, Toerisme Vlaanderen)
  • 13.45: De Chinese muur valt; hoe we Chinese vakantiegangers het hof maken (Gabrielle Esselbrugge, hotel De Dames van de Jonge, Giethoorn)
  • 13.45: Geopolitiek en toerisme (Stenden hogeschool)
  • 14.30: Sustainovation; verbeter en innoveer je business (Gerben Hardeman, ANVR)
  • 14.30: Digitale trends en transformatie in de reisbranche (Nick Hall #DTTT)
  • 15.15: De veranderende maatschappelijke rol van reisorganisaties (Erik Liet, Mytravelplanner.nl)
  • 15.15: De netwerkeconomie en haar impact op de Toeristische Industrie (Albert Bosman)
  • 16.00: de rol van instagram in een bewustwordingscampagne (Hivos en @Croyable)
  • (op uitnodiging: ANWB Campingdiner + prijsuitreiking beste campings van Europa.)
Woensdag 11 januari (tevens 1e dag van de Vakantiebeurs voor consumenten):
  • 10.30: Expedia; test en learn als sleutel tot verbetering reiservaringen
  • 10.30: Heden en toekomst van reismedia
  • 11.15: Toekomst van reizen en Vitual Reality door de bril van WeMakeVR
  • 11.15: IAmsterdam; best practices in Branding content
  • 12.30: Noord-Brabant internationaal op de kaart met succesvolle influencer campagne (Heleen Huisjes, VisitBrabant)
  • 12.30: De steeds belangrijker rol van de deeleconomie in de visitor journey, (TopSophy)
  • 13.15: Hoe gebruik je technologie voor een persoonlijke beleving (Emerce Travel)
  • 13.15: Blogger, vlogger of journalist (paneldiscussie)
  • 14.00: Kijkje in de Chinese toeristische keuken (China Talk)
  • 14.00: Streets of the world (fotograaf Jeroen Swolfs)
  • 15.00: Toekomst van de reispublisher in de wereld van digitale content (paneldiscussie)
  • 15.00: ins en outs van videomarketing
  • 15.45: Op ellk moment van toegevoegde waarde zijn in de digitale customer journey (Corendon)
  • 15.45: Het succes van een digitale bestemming: Wonderful Copenhagen
De vakdag van de Vakantiebeurs is bedoeld als kennis en netwerkmoment voor professionals uit de toeristisch recreatieve sector. Aanmelden is mogelijk via de website van de beurs. Kijk voor het uitgebreide (meer achtergrondinfo over de lezingen) laatst bijgewerkte programma en aanmeldmogelijkheid op: www.vakantievakbeurs.nl Zie ook: Artikel over de Nieuwe aanpak van Nederland paviljoen op de Vakantiebeurs