Het Nederland Paviljoen wordt een herkenbare vakantiebeleving op de Vakantiebeurs 2017. Met steun van partijen als de ANWB en VVV Nederland wordt er hard gewerkt aan een upgrade van de uitstraling en het aantal deelnemers. Binnen het gethematiseerde paviljoen zijn er dit jaar ook kleinere units beschikbaar waarmee de drempel voor deelname omlaag gaat. Het Nederland Paviljoen wordt een herkenbare vakantiebeleving op de Vakantiebeurs 2017. Met steun van partijen als de ANWB en VVV Nederland wordt er hard gewerkt aan een upgrade van de uitstraling en het aantal deelnemers. Binnen het gethematiseerde paviljoen zijn er dit jaar ook kleinere units beschikbaar waarmee de drempel voor deelname omlaag gaat.

Vakantiebeurs Brand Manager Bart Meijer: “We willen dit jaar een start maken met de nieuwe Nederland-beleving. Na een evaluatie in februari, samen met de deelnemers en strategische partners (ANWB, Het Land van ANWB, en hopelijk een paar nieuwe.) willen we de schouders eronder gaan zetten voor een mooie uitbouw in de toekomst.” Veranderend beursconcept De rol van de Vakantiebeurs is in de afgelopen jaren flink veranderd. Waar in het verleden de nadruk lag op verkoop van vakanties wordt De Vakantiebeurs de laatste jaren steeds meer ervaren als ‘een leuk dagje uit’ waar je inspiratie op kunt doen voor je vakantie(s). Tijdens de bezoekersenquête van 2015 werd al duidelijk dat bezoekers de bestemming ’Nederland’ onvoldoende vertegenwoordigd vinden. Meijer: “Veel bezoekers van de Vakantiebeurs gaan meerdere keren per jaar op vakantie. Uit onze enquêtes blijkt dat een deel van die vakanties in Nederland wordt doorgebracht.” Achterliggende oorzaak van de krimpende Nederland-zone op de beurs is dat veel binnenlandse bedrijven en bestemmingen een beursdeelname hebben geschrapt uit hun marketingarsenaal; vaak ook om ruimte te maken voor online instrumenten. Wat kunnen we dit jaar verwachten? [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="46763,46764"] De eerste beelden van het nieuwe Nederland Paviljoen zien er veelbelovend uit. Onderdeel van het paviljoen is een horecaplein met een pannekoekenrestaurant. Het centrale deel van het Nederland paviljoen krijgt een herkenbare huisstijl. Hierin is ook ruimte gecreëerd voor kleinere bedrijven. Die kunnen plaatsnemen in kleinere ingerichte units. Meijer: “Deze deelnemers worden mooi ontzorgd doordat ze geen eigen standbouw meer hoeven te regelen. Met het aankleden van de stand en meenemen van informatiemateriaal zijn zij klaar. We bewaken hiermee ook de eenheid in uitstraling.” Met ‘Het Land van de ANWB’ zijn afspraken gemaakt over de aanwezigheid van dagrecreatieve bedrijven die deelnemen binnen dit platform. ANWB kamperen vult ook een deel van de ruimte in; kamperen blijft immers en populaire Nederlandse vakantiebesteding. VVV-Nederland heeft haar achterban (aangesloten VVV’s) een brief gestuurd met daarin een aantrekkelijk aanbod. Daarin wordt ook gevraagd om input voor doorontwikkeling van het Nederland Paviljoen in de komende jaren. Meijer: “We vinden het belangrijk dat de profilering en invulling van Nederland op de komende beursedities weer goed op gang komt. We kiezen er daarom voor om zelf te investeren in uitstraling en ook te zorgen voor budget-opties.” Deelnemen? Tijdens het interview op 24 november waren er nog enkele kleine en grotere units binnen het Nederland Paviljoen beschikbaar Ter illustratie een prijsindicatie van een kleine unit.. Wat krijgt de deelnemer op het Nederland Paviljoen in een unit:

  • - ½ Desk* voor actief klantencontact
  • - Full color visual ** met uw uitstraling
  • - Gedeelde opbergruimte
  • - Dagelijks slot voor workshop/demonstratie
  • - Vakborrel op de vakdag op het NL-paviljoen
*(Incl. 1x per dag schoonmaak, tapijt, verlichting, electra, excl. catering) **High res. content kunt u voortijdig aanleverenDeelnamekosten: Unit op Nederland Paviljoen €1500,- all-in (excl. Btw)

Meer informatie: . http://www.vakantiebeurs.nl/nl-NL/Exposant.aspx Bewaren