Roompot Vakanties gaat ruim 30 miljoen euro steken in een ingrijpende restyling van een groot aantal vakantieparken. De omvangrijke operatie wordt versneld uitgevoerd nu het van origine Zeeuwse bedrijf is overgenomen door de Franse participatiemaatschappij PAI Partners. Eind maart 2017 zijn de eerste 450 accommodaties klaar. De bedoeling is dat de grootscheepse operatie over vier jaar is afgerond. Roompot Vakanties gaat ruim 30 miljoen euro steken in een ingrijpende restyling van een groot aantal vakantieparken. De omvangrijke operatie wordt versneld uitgevoerd nu het van origine Zeeuwse bedrijf is overgenomen door de Franse participatiemaatschappij PAI Partners. Eind maart 2017 zijn de eerste 450 accommodaties klaar. De bedoeling is dat de grootscheepse operatie over vier jaar is afgerond.

Roompot Vakanties en PAI Partners hebben eerder al aangekondigd dat er verder geïnvesteerd gaat worden in de kwaliteit van vakantieverblijven en de upgrade van vakantieparken. De afgelopen tijd zijn de verschillende parken onder de loep genomen. Zo is beoordeeld welke vakantieverblijven in aanmerking komen voor een volledige restyling dan wel enkele aanpassingen. De eerste vakantieparken die nu onder handen worden genomen zijn Vakantiepark Aquadelta in Bruinisse, Kustpark Egmond aan Zee, Hof Domburg, Vakantiepark De Katjeskelder in Oosterhout, Vakantiepark Kijkduin in Den Haag, Klein Vink in Arcen, Roompot Beach Resort in Kamperland en Vakantiepark Weerterbergen in Weert. Inrichtingsconcepten De restyling wordt in verschillende fases uitgevoerd. In het project worden bestaande woningen gerestyled volgens drie ‘inrichtingsconcepten’: Beach, Nature en Relax. Deze concepten staan ieder voor een eigen kleurstelling, sfeer en materiaalgebruik. De eerste beelden. Wat vind jij er van? (laat een reactie achter onder dit bericht.) [gallery link="file" columns="2" size="medium" ids="46756,46757,46758,46759"] "Met onze nieuwe Franse eigenaar kunnen we schakelen naar een hogere versnelling”, aldus CEO Jurgen van Cutsem van Roompot Vakanties. “Zowel wat betreft het realiseren van onze groeiambities als ook onze wens om grootschalig te investeren in de verdere verbetering van ons product”, zegt Van Cutsem. “We zijn het grootste recreatiebedrijf van Nederland. Het doel is om onze huidige portfolio kwalitatief verder te verbeteren, iets waar we nu al enkele jaren mee bezig zijn.” Momenteel is Roompot vooral actief in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk. Eerste recensie We vroegen ons, na het zien van de foto's, af wat nu precies 'het bijzondere' is aan dit ontwerp? We hebben een expert op het gebied van projectinrichting (Bleeker Concepts) om een reactie gevraagd op deze eerste ontwerpen. Hen viel op:

  • "Erg kleine ruimtes waar té grote meubels de boel letterlijk en figuurlijk 'vullen';
  • Hoog IKEA gehalte zonder enig gevoel van sfeer;
  • Wel nieuwe meubels maar er wordt niet of nauwelijks gekeken naar de indeling zelf. Bijvoorbeeld plaatje met schuine plafond; bank en blauwe stoeltjes ‚kijken' naar de radiator ipv naar de TV?
  • Er zit geen enkel ‚huiselijk’ gevoel nog huiselijke sfeer in de woningen. Datis niet meer van deze tijd waarin huisstyling trend is en sfeer kan maken. Bij dit soort concepten is met vrij eenvoudige styling elementen redelijk makkelijk een huiselijke sfeer te creëren.
  • De getoonde glaswand en dus de inkijk door het glas, ontneemt alle huiselijkheid en geborgenheid. Ook hier is niet gekeken naar de indeling en zouden wij de wand juist dichtmaken met folie of juist met een mooi sfeerbeeld.
  • Werken met verschillende thema’s is prima maar de thema’s Beach Nature en Relax zien wij nergens terug in deze foto’s? Wat is hierbij de uitleg?"
Positief voorbeeld voor de markt

Trendwatcher Hans van Leeuwen, die veel parken bezoekt, herkent de aandachtspunten maar wijst er op dat Roompot met deze restyling een van de eerste bungalowketens is die daadwerkelijk grootschalig investeert in het upgraden van vakantiewoningen: "Je hebt hier wel te maken met huisjes die gebouwd zijn in een andere tijd en die kun je niet zomaar helemaal aanpassen. Met deze upgrade maakt de keten een sprong voorwaarts en onderscheid zich absoluut positief van het gemiddelde wat wij in de markt tegenkomen." Restyling zou in de hele bungalowsector meer prioriteit moeten krijgen volgens Van Leeuwen: "Helaas blijkt de praktijk weerbarstig. Veel parken hebben moeite om de vereniging van eigenaren (vve) te overtuigen van de noodzaak tot renoveren, met de discussie over terugverdienen van de investering als belangrijk breekpunt." meer informatie: www.roompot.nl