Rijk van Ark wordt per 1 januari 2017 directeur van Utrecht Marketing. Utrecht Marketing is per 1 januari de nieuwe stedelijke marketingorganisatie en komt voort uit het samengaan van Stichting Toerisme Utrecht en Stichting Cultuurpromotie Utrecht. Rijk van Ark wordt per 1 januari 2017 directeur van Utrecht Marketing. Utrecht Marketing is per 1 januari de nieuwe stedelijke marketingorganisatie en komt voort uit het samengaan van Stichting Toerisme Utrecht en Stichting Cultuurpromotie Utrecht. canal concert utr -018

Van Ark is momenteel directeur Economie bij de gemeente Amsterdam, waar hij de afgelopen zeven jaar nauw betrokken is geweest bij citymarketing, als ambtelijk opdrachtgever voor Amsterdam Marketing. Daarvoor was hij als directeur communicatie medeverantwoordelijk voor de oprichting van deze organisatie en het ontstaan van de I AMsterdam campagne. Per 1 december zal Van Ark starten met een kennismakingsronde. Hij wordt voor de komende twee jaar gedetacheerd vanuit de gemeente Amsterdam. Van Ark: "De positionering van de stad heeft al heel lang mijn passie. De groeiende aantrekkingskracht van steden voor bewoners, bezoekers, bedrijven en instellingen, vergt in deze tijd een duidelijke en gerichte aanpak. De oprichting van Utrecht Marketing maakt een einde aan versnippering en past helemaal in die lijn. Dat is voor mij de reden om daar de komende jaren leiding aan te willen geven. Na 14 jaar Amsterdam vind ik het leuk om voor een andere stad en regio te gaan werken. Utrecht heeft een heel eigen profiel met veel kansen in termen van kwaliteit en leefbaarheid. Dat is voor mij een prachtige nieuwe uitdaging." Meer informatie (w.o. het ambitiedocument): www.bezoek-utrecht.nl www.cultuurpromotieutrecht.nl