
Het onderzoek van Wageningen University & Research laat zien dat de waarden van multifunctionele landbouwondernemers (o.a. kamperen bij de boer, boerderijwinkels en activiteiten) en hun klanten niet altijd overeenkomen. De waarden die de ondernemer denkt uit te dragen, worden lang niet altijd herkend door zijn klanten. En wat voor een ondernemer een relatief onbelangrijk onderdeel van zijn bedrijf is, kan voor een klant juist een enorme aantrekkingskracht zijn. In een praktische adviesbrochure (pdf) die n.a.v. het onderzoek is verschenen wordt een aanpak in drie stappen omschreven en uitgewerkt. Daarmee leert de boer zijn/haar kernwaarden goed in te zetten voor het multifunctionele bedrijf.
- Stap één draait om het achterhalen van de kernwaarden van zowel ondernemer als bedrijf.
- Stap twee biedt tips voor het begrijpen van de behoeftes en waarden van de klant.
- In stap drie krijgen ondernemers handvatten om op creatieve wijze vraag en aanbod te matchen, een beter aanbod te ontwerpen en daarbij een overkoepelend verhaal te creëren dat hun bedrijfswaarden uitdraagt.
Meer informatie: www.wur.nl
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.