In oktober en november komt Toerisme Gelderland met een media-offensief om inwoners van Nederland te wijzen op de eindeloze mogelijkheden in de Gelderse streken. Authentieke verhalen vanuit de bezoekers staan hierbij centraal om mensen op een persoonlijke manier te inspireren over de Gelderse streken. Er wordt gebruik gemaakt van radio, magazines, social media, online advertising en andere uitingen. In oktober en november komt Toerisme Gelderland met een media-offensief om inwoners van Nederland te wijzen op de eindeloze mogelijkheden in de Gelderse streken. Authentieke verhalen vanuit de bezoekers staan hierbij centraal om mensen op een persoonlijke manier te inspireren over de Gelderse streken. Er wordt gebruik gemaakt van radio, magazines, social media, online advertising en andere uitingen.

[caption id="attachment_45820" align="alignright" width="300"]Slot Loevestein Slot Loevestein[/caption]Multimediale aanpak In oktober worden op diverse radiostations ruim 5.000 commercials en tagons ingezet over de Gelderse streken. Deze zijn te horen op Q-Music, SkyRadio, NPO1, NPO2, 100%NL, ClassicFM en 13 regionale zenders. De commercials en tagons zijn gekoppeld aan thema’s (smaak, kids, cultuur) en partners van Gelderse streken en geven concrete tips voor activiteiten. Naast radio wordt er groots ingezet op print-uitingen. Middels diverse specials worden de thema’s gepresenteerd in magazines zoals Buitenleven, Toeractief, Foodies, Museumwegwijzer en ZIN. Naast offline is online een belangrijk onderdeel van de multimediale aanpak. In de vorm van ‘verhalen’ wordt op geldersestreken.nl de consument geïnspireerd voor een bezoek. De leukste tips voor de herfstvakantie met kinderen, wellness en ontspanning, culinair genieten en Halloween griezeltochten; er is voor elk wat wils. Deze verhalen worden via online advertising zeer gericht gepromoot naar relevante doelgroepen. Tevens vinden er drie blogtrips plaats waarbij 30 bloggers met hun gezin/partner zelf de regio komen ontdekken. In samenwerking met het toeristisch-recreatief bedrijfsleven wordt hen een fantastisch programma aangeboden. De bloggers doen hiervan verslag via hun eigen online kanalen en schrijven daarnaast een uniek artikel voor geldersestreken.nl. Op het gebied van online video worden pre-rolls ingezet. Deze korte filmpjes van 20 seconden, die gekoppeld zijn aan de 3 thema’s, laten de consument in flitsend tempo zien wat er te beleven is. De video’s zijn gemaakt van authentiek materiaal, gedeeld door onze fans via o.a. #geldersestreken. De video’s worden o.a. ingezet op YouTube, RTLXL, Telegraaf en UitzendingGemist. Meer informatie: www.geldersestreken.nl