Het nieuwe praktische handboek 'Innovatie in Marketing’  is verschenen. Het eerste exemplaar werd onlangs uitgereikt aan Sandy Troost van Oeveren van Camping Julianahoeve in Renesse. Initiatiefnemer/trendwatcher Hans van Leeuwen (Pleisureworld) spreekt van een bijzonder praktijkgericht boek in een snel veranderende marketingwereld.. Het nieuwe praktische handboek 'Innovatie in Marketing’  is verschenen. Het eerste exemplaar werd onlangs uitgereikt aan Sandy Troost van Oeveren van Camping Julianahoeve in Renesse. Initiatiefnemer/trendwatcher Hans van Leeuwen (Pleisureworld) spreekt van een bijzonder praktijkgericht boek in een snel veranderende marketingwereld.. Cover-handboek-Innovatie-in-Marketing-582x357Online ontwikkelingen zijn voor ondernemers amper bij te houden Pleisureworld ziet als kenner van de recreatiebranche dat er behoefte is aan praktische houvast. “Er gebeurt zoveel op het internet dat het voor veel recreatieondernemers niet meer bij te houden is”, aldus Hans van Leeuwen. “Het is alweer meer dan vijf jaar geleden dat wij ruim zeshonderd recreatieondernemers dankzij onze cursus ‘Best Marketeer’ hebben geholpen met de eerste stappen op het internet en met geautomatiseerde systemen voor online boekingen en ticketverkoop. De consument kon voor het eerst een kaartje kopen op internet, een vakantie boeken en direct betalen. Sindsdien is er veel veranderd. De tijd van de folder komt niet meer terug.” De consument bepaalt De regie ligt in handen van de consument. Loyaliteit is verleden tijd: elke volgende vakantie of dagje uit moet een andere beleving bieden. De consument doet steeds meer online en via de smartphone en tablet ligt de wereld aan zijn voeten. De traditionele folders en krantenadvertenties maken plaats voor YouTube. Voor jongeren is dit kanaal al belangrijker dan televisie. Maar hoe moet je met de consument communiceren via Facebook en Twitter, of nieuwe kanalen als SnapChat? Hoe ga je om met de opmars van vloggers, bloggers en deelplatformen als Airbnb? Veel recreatieondernemers kampen met deze vragen. Het handboek ‘Innovatie in Marketing’ geeft op een praktische manier uitleg over al deze nieuwe ontwikkelingen en hoe je daarmee aan de slag kan gaan. Meer dan een boek: speciale Masterclass biedt vertaalslag naar praktijk Als Trendwatcher en Adviseur in leisure heeft Hans van Leeuwen als geen ander inzicht in wat er speelt onder de consument en in de markt. Hij is daardoor in staat om recreatieondernemers concreet te adviseren vanuit zijn kennis en ervaring. Om ondernemers op weg te helpen heeft Van Leeuwen initiatief genomen voor het schrijven van het nieuwe handboek met direct toepasbare marketing- en internetkennis, speciaal gericht op de recreatiebranche. Susanne Giesbers, recreatie- en marketingadviseur bij Pleisureworld, leverde als marketingspecialist eveneens een waardevolle bijdrage. Het handboek ‘Innovatie in Marketing’ telt ruim tweehonderd pagina’s vol met links naar de praktijk waarmee marketeers hun marketingplannen beter kunnen uitvoeren. Het boek is zo praktisch mogelijk ingericht, maar speciaal voor de vertaalslag naar de eigen organisatie is daarnaast een hands-on Masterclass ontwikkeld. Deze cursus, in combinatie met het boek ‘Innovatie in Marketing’, staat garant voor inspiratie en vooral praktisch adviezen, met als doel meer én tevreden gasten. Zeeuwse recreatieondernemers in de schoolbanken Een aantal Zeeuwse recreatieondernemers kijkt met veel plezier terug naar de eerste stappen op het internet bij de deelname aan de cursus ‘Best Marketeer’ van ruim vijf jaar geleden. “Mede dankzij deze praktijkscholing van onze marketingafdeling hebben wij enorme sprongen kunnen maken. Daarom hebben wij samen met Marc Ruijtenberg van Strandpark De Zeeuwse Kust het initiatief genomen om een incompany Masterclass van Pleisureworld te volgen met een groep Zeeuwse recreatieondernemers”, aldus Sandy Troost van Oeveren van Camping Julianahoeve. In deze Masterclass staan vier thema’s centraal rond de centrale vraag: ‘Hoe bereik je de gast?’
  1. Uw customer journey in beeld
  2. User generated content
  3. Distributiekanalen en inzet van middelen
  4. Meten is weten
In de cursus staan onder andere internetexperts uit Duitsland en België garant voor de tips & tricks om meer gasten uit het buitenland te verleiden. “Met de opgedane kennis kan provincie Zeeland haar positie ten opzichte van andere toeristische regio’s zoals Drenthe en de Veluwe versterken en werken aan het doel om de nummer één vakantiebestemming van Nederland zijn.” Over Pleisureworld Pleisureworld is al jaren de bron van inspiratie voor bedrijven, organisaties en overheden en wordt daarbij ondersteund door TOP Partners; allemaal exclusieve bedrijven die actief zijn als toeleverancier. Hans van Leeuwen, initiatiefnemer Pleisureworld: “De huidige tijd vraagt om een slimme aanpak gericht op de consument die op zoek is naar unieke belevenissen. Wie een dagje uit wil of een vakantie boekt, heeft nog nooit zoveel keus gehad. Alleen die bedrijven die zich positief weten te onderscheiden, zullen de bezoekersaantallen nog zien stijgen. Onze aanpak als persoonlijk inspirator en klankbord voor de recreatieondernemer blijkt daarbij een schot in de roos.” Over het handboek ‘Innovatie in Marketing’ Het handboek is te bestellen op www.pleisureworld.nl voor € 199,95 (exclusief verzend- en administratiekosten). Bewaren Bewaren Bewaren