De Chinese Wanda Group en Immochan hebben een akkoord gesloten over de financiering van een nieuw attractiepark ten noordoosten van Parijs: EuropaCity. De bouw start in 2019; de geplande opening is in 2024. Het nieuwe park vergt een investering van 3,1 miljard Euro. Het is daarmee het grootste private project op het gebied van leisure, cultuur, winkelen en entertainment in Europa. De Chinese Wanda Group en Immochan hebben een akkoord gesloten over de financiering van een nieuw attractiepark ten noordoosten van Parijs: EuropaCity. De bouw start in 2019; de geplande opening is in 2024. Het nieuwe park vergt een investering van 3,1 miljard Euro. Het is daarmee het grootste private project op het gebied van leisure, cultuur, winkelen en entertainment in Europa. Leisure regio Paris In dezelfde regio is ook al Disneyland Parijs gevestigd. Zonder de naam van dit park te noemen wordt in het persbericht wel melding gemaakt van de ambitie om de regio ten noorden van Parijs te ontwikkelen als de leisure-regio van Europa. In De Verenigde Staten is er al sprake van een soortgelijke leisure regio in Orlando, waar ook meerdere attractieparken elkaars nabijheid opzoeken om zo gezamenlijk een veelzijdig en meerdaags attractie-aanbod te bieden. EuropaCity - Découvrez la nouvelle vidéo du projet from EuropaCity on Vimeo. EuropaCity1Leisure, shopping, cultuur en entertainment Het nieuwe 'EuropaCity' park heeft een oppervlakte van 37 ha en wordt gevestigd naast vliegveld Parijs Charles de Gaulle. Zo'n 2/3 van het gebied wordt bestemd voor cultuur (50.000 m2), vermaak (leisure: 150.000 m2), ontmoetingsplekken (public spaces: 100.000 m2) en hotels (2700 kamers). Daarmee blijft er 1/3 van het gebied over voor fun-shopping concepten. (retail: 230.000 m2). Binnen het project is 20.000 m2 ingeruimd voor restaurants en ook nog eens 20.000 m2 voor congresruimtes en zalen. europacity2Een nieuw leisure concept De digitale revolutie is van grote invloed op de manier waarop we onze vrije tijd doorbrengen. Dankzij internet heeft iedereen toegang tot informatie en online vermaak; en een breed overzicht van keuzes voor de vrijetijdsbesteding. Toch is er iets dat de digitale wereld niet kan bieden: mogelijkheden om mensen in 't echt te ontmoeten en het samen beleven van echte ervaringen met familie of vrienden. EuropaCity wil een invulling geven aan dit gat in de markt met een zich continu ontwikkelende belevingswereld. Meer informatie: www.europacity.com