Veel attractieparken beschikken inmiddels over een fotoservice in hun grote attracties. Werken met film heeft nog veel meer impact, maar is vaak wat lastiger te realiseren. Dankzij nieuwe technologie, o.a. op het gebied van gezichtsherkenning en/of RFID is het mogelijk om geautomatiseerd een maatwerk filmpje aan te bieden aan je gasten. Veel attractieparken beschikken inmiddels over een fotoservice in hun grote attracties. Werken met film heeft nog veel meer impact, maar is vaak wat lastiger te realiseren. Dankzij nieuwe technologie, o.a. op het gebied van gezichtsherkenning en/of RFID is het mogelijk om geautomatiseerd een maatwerk filmpje aan te bieden aan je gasten.

[caption id="attachment_41213" align="alignright" width="300"]voorbeeld van een opstelling in een waterpark voorbeeld van een opstelling in een waterpark[/caption] TapeMyDay combineert een 'state of the art' film technologie met innovatieve software. Het kan personen filmen en volgen, zelfs in een ongeorganiseerde omgeving. Dit maakt TapeMyDay uniek. Het systeem kan worden aangepast aan elke vorm van vermaak en is in staat om na installatie automatisch personen, dieren en/of andere mobiele voorwerpen te herkennen en te filmen tijdens hun verblijf of gedurende specifieke activiteiten door automatische herkenning of, indien wenselijk door RFID, Bar-code of QR-code. Het systeem wordt geactiveerd elke keer dat een persoon zich begeeft in een van de vooraf door het park gekozen film locatie. De film kan worden gedownload van een speciale website en gebruikt worden als:

  1. een gedenkwaardige souvenir voor bezoekers
  2. een inkomstenbron en promotie-instrument voor het park
  3. een instrument voor faciliteiten management, dit met inbegrip van veiligheid, beveiliging en attractie analyse.

Een praktijkvoorbeeld in een waterpark: In de praktijk Hoe kan een park hier praktisch mee aan de slag? Kees Klerkx van TapeMyDay: "In samenwerking met het park kan een heel persoonlijke video worden gemaakt van het park met daarin als hoofdrolspeler de gast en, indien hij dat wenst, zijn familie, vrienden en/of kennissen. De film kan starten met een warm welkom, vervolgd door mooie beelden van het park met daarin (automatisch) gemonteerde opnames van de bezoeker(s) en eindigen met de door bezoekers zeer gewaardeerde woorden 'dank u voor uw bezoek,we hopen u snel weer te zien'." [caption id="attachment_41208" align="alignright" width="300"]automatische detectie van de skiër automatische detectie van de skiër[/caption] Maatwerk Wat biedt een film als meerwaarde t.o.v, een zelfgemaakte film door de bezoeker: Klerkx: "Wij helpen de gast aan een bijzondere, en zeer professionele film. In vooraf door het park gekozen opwindende attracties kunnen de gasten zichzelf en/of hun familie terugzien in de parkfilm. Wij kunnen de camera's plaatsen op plekken waar de gast zelf niet kan of mag komen. en dat zijn vaak de beste posities om een beleving optimaal vast te leggen. Ook is het editen van een film niet voor iedereen weggelegd. Wij kunnen themamuziek, geluidseffecten en een achtergrondverhaal van de attractie (eventueel met commerciële boodschap) in de film verwerken om er maar een paar te noemen; kortom er is heel erg veel mogelijk. Bovendien heeft de gast nu zijn handen vrij om de attracties te beleven. Wij zorgen immers voor de opnames." Uniek souvenir en promotietool Het eindresultaat is een volautomatisch tot stand gekomen professionele video van het park met daarin uw bezoeker(s) als hoofdrolspeler(s). De onschatbare extra waarde die de film heeft voor de bezoekers zal zich uiteindelijk vertalen naar extra inkomsten voor het park! Meer informatie: www.tapemyday.com Brochure van het systeem (pdf)