[caption id="attachment_41193" align="alignright" width="279"] Gezond keuze (fruit) bij Phantasialand[/caption]
Toptrends
De belangrijkste trends om in 2016 rekening mee te houden zijn volgens Van Leeuwen:
- • Consument is minder bereid te betalen maar eist meer kwaliteit
- • Storytelling op het toilet wordt unique selling point
- • De receptie gaat nu echt verdwijnen
- • Door alle internationale onrust blijven we dichter bij huis
- • Gezonder eten en zelf koken
- • Consument wordt collega concurrent (AirBnB, GoBoony, AirDnD, Peer to Peer)
- • Op vakantie bewust kiezen voor betekenisvolle momenten
- • One food conceptstore als redding voor slecht presterende horeca
- • Nieuwe doelgroepen zonder bezit (geen auto, wasmachine of zelfs keuken)
- • Vervlechting van toerisme, recreatie, horeca, retail op één locatie
- • De website gaat verdwijnen
Afgelopen jaar bezocht Van Leeuwen innovatieve bedrijven en ging het gesprek aan met specialisten. Ten opzichte van de voorgaande edities wordt in dit Jaaroverzicht meer aandacht besteed aan de consument/gast) Het Wereldtrends-overzicht is opgebouwd rondom de volgende thema’s:
- Smaak en Beleving; (deze editie is nu beschikbaar)
- Welkom en Gastvrij;
- Avontuurlijk Slapen;
- Actief & Avontuur;
- Zoeken en Boeken;
- Out off the Box.
Elk thema heeft zijn ‘eigen’ introductie door Hans van Leeuwen zelf geschreven en waarmee hij de recreatieondernemer weet te prikkelen en op scherp weet te zetten. Schrijf je in voor de serie trendzines op: www.pleisureworld.nl Alle artikelen over dit onderwerp: #wereldtrends 2016
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd. Klik hier om in te loggen.