Het Vlaamse bedrijf World of Waw gaat een nieuw, interactief concept ontwikkelen voor de bezoekers van de Efteling. Na een uitnodiging van het park om met digitale middelen het dagje uit te veraangenamen, kwam World of Waw met een innovatief idee op de proppen. 

Het Vlaamse bedrijf World of Waw gaat een nieuw, interactief concept ontwikkelen voor de bezoekers van de Efteling. Na een uitnodiging van het park om met digitale middelen het dagje uit te veraangenamen, kwam World of Waw met een innovatief idee op de proppen.  3d eftelingVia augmented reality kunnen bezoekers straks via hun smartphone allerlei extra's laten verschijnen. Wanneer de telefoon met de camerafunctie op speciale objecten wordt gericht, worden er bijvoorbeeld 3d-poppetjes, teksten of video's zichtbaar. Dit kan vooral van pas komen in wachtrijen, denkt het bedrijf. Ook kan het in Bosrijk of alvast thuis worden toegepast. https://www.youtube.com/watch?v=RM0OEXQCzik Uit meer dan 90 inzendingen voor een digitale wedstrijd werd World of Waw uitgekozen. De komende tijd gaan de partijen samen verder werken aan een definitief concept. De Efteling had al eerder een project waarin augmented reality een rol speelde: bij de pinautomaat bij de ingang konden gasten een feetje laten toveren wanneer ze op hun smartphonescherm keken. https://www.youtube.com/watch?v=l7mjtbySeew Meer informatie is na te slaan op www.worldofwaw.com.