De eerste Duitse kampeerbeurs (Caravan Salon Düsseldorf) trok de afgelopen week en recordaantal van 202.000 bezoekers. Dat is een stijging van 20% t.o.v. 2014. De Duitse camper- en caravanverkopers zagen in de eerste zeven maanden van dit jaar de verkopen al met 10,4% stijgen. De eerste Duitse kampeerbeurs (Caravan Salon Düsseldorf) trok de afgelopen week en recordaantal van 202.000 bezoekers. Dat is een stijging van 20% t.o.v. 2014. De Duitse camper- en caravanverkopers zagen in de eerste zeven maanden van dit jaar de verkopen al met 10,4% stijgen.

[caption id="attachment_38330" align="alignright" width="300"]Kampeerbusjes bijzonder populair Kampeerbusjes bijzonder populair[/caption] Ook op de beurs was de koopintentie hoog. Zo'n 55% van de bezoekers heeft concrete plannen om op korte termijn een 'reismobil'  aan te schaffen. De CEO van caravanbouwer Knaus/Tabbert, Gerd Adamietzki ziet voor een sterke groei in de kampeerbusjes. Bij zijn bedrijf is er sprake van een toename van 100% ten opzichte van vorig jaar. Beursdirecteur Shepherd verwacht ook een goed kampeerjaar in 2016: "De Caravan Salon in Düsseldorf is meestal een goede graadmeter voor het komende kampeerseizoen. We zien overal dat de Duitsers de kampeervakantie omarmen, en dat heeft gevolgen voor het komende kampeerseizoen." Ook vorig jaar zat de verkoop van campers en caravans in Duitsland al in de lift. De trend omhoog wordt daarmee duidelijk voortgezet. Top 3 trends Terugblikkend op de afgelopen beursdagen ziet de beursorganisatie drie belangrijke trends voor de kampeersector:

  1. Het caravansegment is bezig met een come back
  2. Kampeerbusjes laten een spectaculaire groei zien. Deze compacte accommodatie zijn populair bij families en stelletjes van diverse leeftijden. De populariteit van de kampeerbusjes is mede te danken aan het feit dat de voertuigen ook in het dagelijks leven gebruikt kunnen worden.
  3. De kampeersector is bezig met een enorme imagoverandering. Deze nieuwe lifestyle spreekt steeds meer mensen aan en zal ook de komende periode meetbaar worden in de verkoopcijfers van recreatie-voertuigen en boekingen bij campings. 'The caravanning boom'

Ook de zusterbeurs Tur-natur was tevreden met de 40.000 bezoekers die de combinatie maakten met de Caravan Salon. Meer informatie: www.caravan-salon.de