Toerned, een samenwerkingsverband van kleinere attracties, blikt tevreden terug op de voorzomer. Bij een tussentijdse peiling blijkt dat de bezoekcijfers overwegend hoger zijn dan in 2014. Wel is er een verschil tussen attractieparken en de rondvaarten. Toerned, een samenwerkingsverband van kleinere attracties, blikt tevreden terug op de voorzomer. Bij een tussentijdse peiling blijkt dat de bezoekcijfers overwegend hoger zijn dan in 2014. Wel is er een verschil tussen attractieparken en de rondvaarten.

[caption id="attachment_29167" align="alignright" width="272"]Julianatoren 2014  31 Julianatoren[/caption] Attractieparken

  • Drouwenerzand Attractiepark te Drouwen noteerde ruim 10% meer bezoekers: “Het resultaat tot en met juli is buitengewoon goed.”
  • Ook Julianatoren in Apeldoorn is enthousiast en hadden tot 1 juli 10 % meer bezoekers dan in 2014.
  • Daartegenover meldt Familiepretpark De Waarbeek in Hengelo een lichte stijging van 2 %, maar daarnaast een enorme toename van 30 % bij de abonnementhouders: “Die zien wij echt als onze ambassadeurs”.

[caption id="attachment_19187" align="alignright" width="272"]Schuttevaer Schuttevaer[/caption] Rondvaart

  • Rondvaartbedrijf Kool in Groningen spreekt over een iets gunstiger verlopen voorseizoen met een omzetstijging van 5,3 %.
  • In Utrecht staat Rederij Schuttevaer, mede door de zachte winter en de toch wel aantrekkende economie, in de eerste helft van het jaar in de plus met een omzetstijging van 8 %. Met de Grand Départ van de Tour de France, de hitte rondom deze dagen en de recente herfststorm heeft Schuttevaer in juli weer een klein stukje moeten inleveren: “Wij moeten het echt per jaar bekijken en ons niet te vroeg rijk rekenen”.
Educatief
  • De indoor attractie 'Steenkolenmijn Valkenburg' noteerde ten opzichte van vorig jaar elke maand een lichte stijging van tussen 2 % en 5 % per maand.

Meer informatie: www.toerned.nl