Trends in de adventure industrie

Skywalker, de kennis- en ontwikkelorganisatie op het gebied van uitdagende adventure-concepten, heeft vier grote trends in de adventure industrie voor 2015 op een rijtje gezet: veiligheid, uitbreiding van het aanbod, spannende attracties toevoegen die nieuwe inkomsten genereren en zipline trolley innovatie.

SkywalkerTrend 1: Veiligheid
Hoewel veiligheid elke dag een topprioriteit zou moeten zijn, is dat niet altijd de realiteit wanneer we naar de dagelijkse praktijk kijken. Een “veilige” operatie runnen heeft vele facetten, gaande van de training en verwachtingen van het personeel, tot het inspecteren en upgraden van het materiaal. Skywalker is blij te zien dat er definitieve inspanningen ondernomen worden om de veiligheid van zipline’s te verbeteren. Dit zal de activiteit bovendien  leuker maken.

Een veilige operatie runnen verkleint niet enkel de kans op risico’s en aansprakelijkheid, het verbetert ook de beleving en klanttevredenheid. Beide hebben namelijk een grote impact op je uiteindelijke score, want risico is duur. Ontevreden klanten beperken namelijk het toekomstige succes. Het is dus in je eigen belang om er dit jaar alles aan te doen om de veiligheid te waarborgen. Specifiek met betrekking tot zipline’s zijn enkele veelvoorkomende riskante fouten opgevallen, waarvan de meeste makkelijk op te lossen zijn.

Trend 2: Aanbod uitbreiden
Eén van de belangrijkste zaken die we afgelopen jaar hebben gezien, is de wil om het aanbod van een adventurepark uit te breiden met zipline’s en vrije-val activiteiten. Eigenaars en exploitanten van adventure parken zijn voortdurend om zoek naar nieuwe manieren om zichzelf van hun concurrenten te onderscheiden. Ze doen dit door een leuke en unieke omgeving voor hun klanten te creëren. Om ervoor te zorgen dat de klanten terug komen, moet je manieren vinden om hen betrokken en enthousiast te houden. Dit kan betekenen dat je de faciliteiten moet uitbreiden door meer activiteiten aan het productaanbod toe te voegen en meer uitdagende elementen te implementeren. Eenvoudig en vooral kostenefficiënt is het toevoegen van spring- en vrije-val opties aan je bestaande infrastructuur.

Trend 3: Torens voor meervoudig gebruik
Deze trend is vergelijkbaar met trend 2, maar toch anders. Door het toevoegen van nieuwe spannende attracties die nieuwe inkomsten genereren, kun je het rendement op investering maximaliseren door gebruik te maken van je bestaande platformen, torens en constructies. Het idee dat elke activiteit zijn eigen infrastructuur nodig heeft is gewoonweg niet waar en is allesbehalve kosteneffectief.

De nieuwe “Adventure Tower” heeft daarom ook veel aandacht als voorbeeld van het gebruiken van een toren voor meerdere doeleinden. Men is enthousiast over het idee van het organiseren van verschillende activiteiten op één toren, met een klein ruimtegebruik en minder personeelskosten als gevolg. Eigenaren en exploitanten kunnen één toren kopen en deze gebruiken voor talloze uitdagingen, waaronder klimmen, abseilen, vrije-val en tokkelen. De dagen dat men voor elke activiteit een andere toren of platform bouwde zullen verdwijnen en plaats maken voor structuren zoals de“Adventure Toren”, die een veel hogere doorvoersnelheid heeft en ook op verschillende manieren gebruikt kan worden.

Trend 4: Zipline Trolley Innovatie
Voor eigenaren en exploitanten van ziplines is het hebben van het beste materiaal belangrijk voor de veiligheid en duurzaamheid. Een factor die vaak over het hoofd gezien wordt zijn trolley’s. Skywalker heeft de Impact Trolley  gecreëerd; de enige trolley die specifiek ontworpen is voor het remmen bij hoge snelheid.

Het gebruik van trolleys die niet ontwikkeld zijn voor het remmen bij hoge snelheid, leidt tot onnodige slijtage van het materiaal, en tot een oncomfortabele en schokkerige ervaring van de berijder bij het remmen. De Impact Trolley lost deze problemen op en is bijgevolg een revolutie in de manier waarop zipline componenten ontworpen en gefabriceerd worden.

Bron en meer informatie: www.skywab.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *