HSMAI Nederland start op donderdag 19 maart a.s. met de eerste van minimaal vier bijeenkomsten in 2015 van ‘RevenueProfs’: een nieuw platform speciaal voor Revenue Managers in de Gastvrijheidbranche. Hiermee haakt HSMAI in op een snel groeiende, maar ook snel veranderende discipline binnen de toeristische industrie en de hotelsector. HSMAI Nederland start op donderdag 19 maart a.s. met de eerste van minimaal vier bijeenkomsten in 2015 van ‘RevenueProfs’: een nieuw platform speciaal voor Revenue Managers in de Gastvrijheidbranche. Hiermee haakt HSMAI in op een snel groeiende, maar ook snel veranderende discipline binnen de toeristische industrie en de hotelsector.RevenueProfs

‘RevenueProfs’ wordt hét netwerk voor (Revenue) Professionals die actief zijn met- of verantwoordelijk zijn voor de ‘Profit Maximalisatie’ binnen hun organisatie. Naast het praktisch delen van kennis en ervaringen met collega professionals zal de programmering van RevenueProfs zich focussen op het in kaart brengen van de laatste trends en ontwikkelingen. Dit gebeurt i.s.m. marktleiders- en partijen als Google, TripAdvisor, Snapshot, Duetto, OTA Insight, Poweryourroom/Pricematch, Expedia, Booking, Trivago, Trust/SHS, Micros, Hotelconcepts. Maar ook: een betere vind- en bereikbaarheid, het RM kostenaspect (steeds duurder wordende traffic en terugverdienmodellen) en eyeopeners met betrekking tot systemen en prijsstrategieën, Revpac, Flash sales, Conversie technieken, Channel management & optimalisatie. Toenemend belang “Het toenemend belang van de functie van de revenue manager binnen onze industrie is mede als gevolg van de snel toegenomen transparantie, social media en andere distributiekanalen natuurlijk evident. Reden waarom HSMAI deze discipline wereldwijd aan haar Sales- en Marketing expertise heeft toegevoegd” aldus Rob van der Beek van Worldhotels en voorzitter van de ‘RevenueProfs’ Taskforce. Breed toepasbaar Naast actuele informatie, 'best practices' en praktische tips, zal ‘RevenueProfs’ haar leden ook gaan voorzien van voorbeelden waarmee zij hun collega’s op andere afdelingen van dienst kunnen zijn bij het maximaliseren van hun omzet. Denk daarbij aan het beheren en optimaliseren van revenue stromen bij BQT, M&E, F&B, maar ook het verder uitbreiden van Revenuemanagement kennis en toepassingsmogelijkheden in andere sectoren waaronder bungalows/campings/theaters/bioscopen/musea. Eerste bijeenkomst Op 19 maart vindt de eerste bijeenkomst met gastsprekers Olery, KLM en TripAdvisor plaats: ‘De impact van online reputation op revenue’. De middag staat in het teken van de rol van het vertrouwen van de consument, de toenemende transparantie en directe invloed van beiden op de bottomline van iedere organisatie. Tevens wordt ingegaan op het feit dat bedrijven zich in de huidige tijd constant bewust moeten zijn van hun reputatie en hoe deze positief kan worden beïnvloed. De bijeenkomst is bedoeld voor iedere ‘op actualiteit sturende’ Revenueprofessional in de Nederlandse Gastvrijheidbranche en vindt plaats in het Royal Tropical Institute in Amsterdam. Meer informatie en inschrijven: www.revenueprofs.nl