Recreatie Nederland / ElkePlek.nl gaat van start

Op 14 februari is het startschot gegeven voor de lancering van Recreatie Nederland B.V. de organisatie achter o.a. het marketinginitiatief Elke Plek.nl. Afgelopen maanden werd via een roadshow gezocht naar draagvlak bij bedrijven uit de verblijfsrecreatie. Zij krijgen via ElkePlek.nl een nieuw platform om hun accommodaties aan te bieden.  Ook toeleveranciers uit de recreatiesector worden betrokken bij dit initiatief. 

RN_logo_poweredby

De initiatiefnemers Jan ten Hoor en Jeroen Wilhelm hadden van tevoren de lat hoog gelegd; een ondergrens van 200 deelnemers was nodig om van start te gaan met het platform www.elkeplek.nl. Ondernemers die bereid waren om vroeg aan te haken kregen via een strippenkaart een voordeel in de kosten. Daarmee kunnen zij hun vertrouwen financieel terugverdienen. Pretwerk was wel nieuwsgierig naar de stand van zaken:

Hebben jullie de ondergrens van 200 deelnemers bereikt?
Jereoen Wilhelm: “We zijn van start met een groot aantal deelnemers uit de kampeer-en bungalowsector. Voldoende om van start te kunnen. De helft van het aantal deelnemers (strippenkaarthouders) heeft ook voor 2 jaar hun deelname toegezegd. Mede ook naar aanleiding van het grote draagvlak, ondervonden tijdens de roadshow voor het initiatief, hebben we besloten van start te gaan. Daarnaast gaan we met de gehele bedrijfsgroep Groepsaccommodaties, ca. 300 bedrijven, een samenwerking aan om tot een integrale ontsluiting van deze sector naar de consumentenmarkt te komen. Dat betekent dat we op Elke Plek een apart gedeelte inrichten voor groepsaccommodaties en we dit in samenwerking met de sector actief gaan vermarkten.”

Welke rol krijgen RECRON topleveranciers in dit initiatief?
Wilhelm: “Met betrekking tot de Top Leveranciers/Adviseurs is met RECRON afgesproken dat de bedrijven met bijzondere condities, afspraken en bijv. specifieke product- en dienstenontwikkeling, white labels door Recreatie Nederland zullen worden geserviced. Deze bedrijven krijgen vanuit Recreatie Nederland niet alleen extra communicatielijnen richting de markt (naast hetgeen al via RECRON wordt aangeboden) maar daarnaast heeft Recreatie Nederland ook specifieke marketingexpertise in huis om samen met deze bedrijven concepten te ontwikkelen voor de recreatiesector. Met deze partners zijn vaak (meerjarige) raamovereenkomsten gesloten. Het is de taak van Recreatie Nederland om deze partners zo goed mogelijk te bedienen en daarmee tot een verbeterde rendementspositie voor ondernemers te komen.”

Is de voordelige instapaanbieding nu voorbij?
Wilhelm: “In de loop van dit jaar zal de eerste versie van Elkeplek.nl beschikbaar komen. Tot die tijd kunnen bedrijven zich aanmelden voor de strippenkaart. Zodra de site live is worden ook de andere proposities gelanceerd voor de bedrijven die geen strippenkaart hebben. De strippenkaarthouders krijgen het meest voordeel op de site omdat zij het mogelijk hebben gemaakt dat Elke Plek van start kon gaan. ”

Recreatie Nederland & Elke Plek
Elke Plek is een activiteit van de onderneming Recreatie Nederland BV. Recreatie Nederland ontwikkelt echter meerdere activiteiten en is volledig zelfstandig. Zo is o.a. het voormalige RECRON Business overgegaan naar Recreatie Nederland en ook diverse marketingactiviteiten die de RECRON voorheen in eigen beheer uitvoerde. De bedrijfsonderdelen worden nadrukkelijk ondersteund door RECRON, zonder dat de Vereniging daarin risico neemt of loopt.

Meer informatie: www.elkeplek.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *