Eerste Duitse vakantiebeurzen blikken positief terug

De Caravan Salon en de wandelbeurs TourNatur in Düsseldorf blikken terug op een succesvolle editie. De Caravan Salon ontving meer bezoekers dan in 2012; 175.000, en TourNatur in drie dagen 35.000; hetzelfde niveau als topjaar 2012. De standhouders laten weten dat zij goede zaken hebben gedaan; De Duitser blijft zijn geld graag aan vakanties besteden, en ‘kwaliteit’ is daarbij een belangrijk criterium.

turnaturOok wandelaars vragen om kwaliteit
TourNatur richt zich op de Duitse wandel- en trekkingmarkt, en dit jaar was het centrale thema ‘wandelen met kinderen’. De partners van TourNatur maakten een positieve beursbalans op en waren heel tevreden over het aantal bezoekers. Ute Dicks, directeur van de Duitse wandelbond, zei: “We zien dat de kwaliteit binnen de wandelsport steeds belangrijker wordt. Bij de keuze voor een wandelroute willen mensen er zeker van zijn dat de route hen zal bevallen. Zeker in hun vrijetijd willen ze niet teleurgesteld worden. Ons kwaliteitsinitiatief ‘Wanderbares Deutschland’ biedt daarvoor de perfecte ondersteuning. De onderscheiding van nieuw gecertificeerde wegen heeft nooit eerder op zoveel bijval kunnen rekenen.”
Tina Lang, directeur van de Finlandspecialist Fintouring, constateerde: “De bezoekers vergaren gericht informatie en weten ook waar ze naar op zoek zijn. Bij ons lag de focus vooral bij de thema’s vakantiehuizen in combinatie met wandelen en kanovaren.” Ook andere standhouders viel het op dat de bezoekers zich thuis vaak al prima hadden voorbereid en met veel voorkennis de stand bezochten.
Meer informatie: www.tournatur.com

caravan salonCaravan Salon Düsseldorf
De gestegen bezoekersaantallen en goede verkopen hebben overtuigend bevestigd dat de interesse in een vakantie met de caravan of camper, vergeleken bij het voorgaande jaar, sterk is toegenomen. De toonaangevende beurs voor de mobiele vrijetijd die van 31 augustus t/m 8 september plaatsvond, geeft daarmee de positieve impuls waar de Duitse caravaning-branche op wachtte.
Joachim Schäfer, directeur van Messe Düsseldorf zag ook zijn publieksbereik toenemen “Gezien de huidige marktsituatie in Europa zijn we bijzonder blij dat er dit jaar meer buitenlandse bezoekers naar Düsseldorf zijn gekomen. Het totaal aantal buitenlandse bezoekers lag rond de 25.000. CARAVAN SALON DÜSSELDORF bevestigt daarmee wederom het positieve imago van caravaning.”
Nog enkele conclusies na afloop van de beurs:
– Het aantal verkochte caravans/campers en koopintenties ligt beduidend hoger dan in afgelopen jaren.
– Ook op deze beurs constateerden de standhouders dat de bezoekers zich thuis al goed voorbereiden op het bezoek.
– Ook de vakantie-aanbieders profiteerden mee van de groeiende koopbereidheid.
Meer informatie: www.caravan-salon.de

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *