Vrijdagmiddagblog! Onverwachte reclame…

Overal horen en zien we reclames. Zeg nu eens eerlijk, wanneer ben jij je nog bewust van reclame? Slimme marketing duikt in het onverwachte.

Vanuit het vliegtuig
Het was mij nooit eerder opgevallen tot ik afgelopen woensdag vanuit Schiphol uit het vliegtuig keek. Op het dak van een groot gebouw stond G-Star Raw weergegeven. Met jaarlijks zo een 51 miljoen passagiers die vertrekken vanaf Schiphol zijn er genoeg voorbijgangers die dit zien. Ineens vroeg ik mij af waarom er niet meer bedrijven rondom Schiphol gebruik maken van deze ‘luchtreclame’.

vrijdagmiddagblog_reclame

Vanaf de plee
Het is niet ongebruikelijk dat er reclame hangt op een toilet. Het is tenslotte de perfecte locatie als je focus wilt op jouw bedrijf. Alleen de persoon die de posterhoogte bepaalt, snapt het niet helemaal. Hoe vaak posters te hoog hangen of er een tassenhanger voor is gehangen, waardoor je de reclame niet meer kunt zien, is alles behalve handig.  Ik pleit voor meer lucratieve (en beter afgestemde) reclame op het toilet.

In de wachtrij
Iemand van tachtig heeft gemiddeld 607 dagen in zijn leven moeten wachten. Dat zijn toch heel wat uren die gebruikt kunnen worden om iemand op de hoogte te brengen van een product of dienst. Het meest wachten we bij de kassa en in het verkeer. Maar het langst wachten we bij de dokter, kapper of zakenafspraak. Waar we het meest wachten daar wordt al goed ingespeeld op ons (on)bewuste, want wie van u loopt er niet ineens naar buiten met dat pak koek dat hij niet nodig had of toch even snel een milkshake langs de snelweg. Bij de kapper lijkt mij nog een grote kans om beter in te spelen op de wachttijd.

En waar zie jij kansen?
Ik ben benieuwd of jij nog goede locaties voor onverwachte reclame weet. Wil je meepraten over dit onderwerp? Laat dan hieronder een reactie achter. Volgende week schrijft Marvin Pranger van XTRTK mee aan het blog. Dat belooft een bijzonder blog te gaan worden – tot volgende week!

Ruby Kramer – PanterKist

2 reacties

  1. Bv voor kapper benodigdheden een tijdelijke tatoo op de hals van mooie vrouwen die naar de kapper gaan.
    Op een kistje/bakje aardbeien voor een zomer festival
    Op de broekriem reclame van een deurwaarder

  2. Dankjewel voor dit artikel over onverwachte reclame. Je hebt helemaal gelijk dat er veel manieren zijn om klanten te bereiken die nog niet worden benut. Je moet ingenieus zijn om ze te vinden. Met luchtvaart heeft zich ook dit perspectief geopend als mogelijkheid.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *