Herkent de doelgroep zich in je promotiemateriaal?

Ik had het nog zelf helemaal niet gezien. Het was me totaal niet opgevallen, maar toen hij het zei dacht ik: WAT ONGELOFELIJK STOM VAN ME! Ik hoefde ook niet lang na te denken, in mijn gedachten scande ik alle foto’s die ik gebruikte, en wist het toen. Op alle foto’s die ik gebruik staan “kaaskoppen”; mensen met een blanke huid.

kleurrijkIk zou graag de camping willen verkleuren, meer mensen met een donkerdere kleur dan dat de gemiddelde “kaaskop” heeft. Dat vertelde ik hem en ik vroeg: Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
Tja en het antwoord was heel simpel: Karin, kijk eens in je foto’s.
Als je daar nu eens foto’s plaatst van ook mensen met een kleurtje, dan krijgen die ook in de beeldtaal een herkenning.

De mensen die je in beeld brengt, zijn een feestje van herkenning voor de doelgroep die je (wilt) bedienen. En of dat nu gaat om een mooi, internationale, avontuurlijke vakantieganger of dat je je richt op bv gezinnen met jonge kinderen. Mensen willen zich gewoon welkom voelen, en dat laat je ook al zien in je beeldtaal!

Hoe doen jullie dat binnen je organisatie? Zien je (potentiële) gasten ook die beelden waarin ze zich herkennen? Ik ben benieuwd, ook als je tips hebt want dit weekend komen onze fotografen weer nieuwe foto’s schieten voor onze beeldbank.

Met dank aan:
Karin Veldhuizen; “Wees welkom, de polletjes Watersportcamping Heeg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *