AJAX Experience werkt aan verbetering

Het eerste jaar na de opening van de AJAX Experience vielen de bezoekcijfers tegen. Inmiddels heeft de attractie enkele maatregelen genomen om méér bezoekers te trekken. Met name het toelaten van wederverkopers bleek een goede zet. De gestegen verkoop in de fanshop stemt ook hoopvol.

(credits: ajax.nl)
(credits: ajax.nl)
Stijgende lijn
Toch blijft het aantal bezoekers nog altijd achter bij de verwachting. Een woordvoerder laat weten: “Naarmate de naamsbekendheid van de Ajax Experience toenam, zagen wij een duidelijke stijging in het aantal bezoekers; Zowel vanuit binnen- als buitenland. Tot op heden merken we op dat het een golfbeweging blijft, waarbij periodes van ‘meer en minder’ bezoekers elkaar afwisselen. We zijn wel uiterst positief over de ‘Official Ajax Fanshop’ die eveneens in het pand van de Ajax Experience gevestigd is. De verkoop aldaar is boven verwachting en stemt ons daardoor positief.” In het jaarverslag 2011 / 2012 wordt een succesfactor in de distributie genoemd: “Pas na het gebruik maken van wederverkopers begonnen de bezoekers aantallen toe te nemen.” Ook wordt de Ajax Experience, waaronder een fanshop, sinds het voorjaar (2012) gebruikt als evenementenlocatie voor bedrijven of particulieren en kunnen wedstrijden live gevolgd worden.

Exploitatie
Uit het jaarverslag 2011 / 2012 blijkt verder dat de AJAX Experience o.a. een jaarlijkse huur betaalt van 4,2 miljoen. Ook op de inrichting van de Experience wordt jaarlijks een vast bedrag afgeschreven. Op de waarde van de activa van de Ajax Experience werd vorig jaar € 3,5 miljoen afgeboekt om de exploitatie mogelijkheden voor de toekomst te verbeteren.

Meer informatie: www.ajax.nl/Ajax-Experience

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *