Twents toerisme brengt meer eenheid in promotie en uitstraling

Om het lokaal gastheerschap in Twente nog nadrukkelijker te verbinden met de promotiekracht van het toeristisch merk ‘Twente. Landgoed van Nederland’ introduceren de veertien Organisaties voor Lokaal Gastheerschap in Twente (plaatselijke VVV’s resp. lokale toeristische informatie bureaus) en het Twents Bureau voor Toerisme (TBT) in 2013 ‘Twente Info’. ‘Twente. Landgoed van Nederland’ is een ijzersterk merk, dat door TBT en de Organisaties voor Lokaal Gastheerschap sinds 2008 campagnematig in Nederland, Duitsland en België op de (vakantie)markt wordt gezet.

twente infoMet ‘Twente Info’ willen de Organisaties voor Lokaal Gastheerschap en TBT de zichtbaarheid van de streek buiten Twente nu ook graag herkenbaar in de Twentse steden en dorpen terug laten komen. Voor de bezoekers, maar ook voor de eigen inwoners. De Organisaties voor Lokaal Gastheerschap en TBT doen dat door de lokale ontvangstlocaties met ‘Twente Info’ te voorzien van een regionale touch.
Aan de ‘couleur locale’ wordt op passende wijze de visuele identiteit van het toeristisch merk ‘Twente; Landgoed van Nederland’ toegevoegd.

Vernieuwde toeristische huisstijl
Successievelijk zullen gevel en inrichting van alle lokale ontvangstlocaties worden voorzien van een regionaal tintje, afgestemd op de plaatselijke situatie. De Twentse vlag, het internationale symbool voor toeristische informatie I, het woordbeeld ‘Twente Info’ en de toeristische positionering ‘Twente. Landgoed van Nederland’ komen in een herkenbare kleurencombinatie terug. Een kleurencombinatie die aansluit bij de wijze waarop de toeristische sector al vijf jaar succesvol campagne voert. De bestaande promotie-uitingen als drukwerk, beursstands, websites, advertenties etc. worden aangepast aan deze vernieuwde toeristische huisstijl.

Versterking regiomerk
Waar de Organisaties voor Lokaal Gastheerschap en TBT samen met de toeristische sector optrekken om de vrijetijdseconomie in Twente te stimuleren, positioneert de Stichting Regiobranding Twente de streek op vergelijkbare wijze als interessante regio om te komen werken, studeren en ondernemen. Beide dragen hiermee in belangrijke mate bij aan de zichtbaarheid en versterking van het regiomerk, buiten én binnen Twente. Met behoud van een eigen gezicht, de toeristische positionering ‘Twente. Landgoed van Nederland’, geven de Organisaties voor Lokaal Gastheerschap en TBT ook in 2013 actief invulling aan Twente als aantrekkelijke bestemming voor een dag of meerdaags verblijf. Om te beginnen van 9 t/m 13 januari op de Vakantiebeurs in Utrecht.

Gastvrijheidseconomie
Doel van de Organisaties voor Lokaal Gastheerschap en TBT is het collectief van Twentse ondernemers in de gastvrijheidseconomie zo optimaal mogelijk te blijven faciliteren en ondersteunen. Dat vraagt om een integrale aanpak. Het project ‘Twents Gastheerschap’ is de verbindende schakel tussen toeristische promotie en informatie-voorziening, de verbinding tussen regionaal en lokaal niveau. Vanuit dit project zijn inmiddels de eerste stappen gezet om concreet invulling te geven aan een duurzame ketensamenwerking.

Bron: www.twentsbureauvoortoerisme.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *