Stedencampagne zorgt voor extra bezoekers en bestedingen in Nederland

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) startte in maart 2010 een vernieuwde stedencampagne. Met deze campagne worden tien Nederlandse steden in negen Europese landen gepromoot met als doel om het bezoek aan onze steden te stimuleren. Dit leverde resultaat: in 2011 kwamen er zo’n 275.000 extra buitenlandse bezoekers naar Nederland voor een stedenbezoek, die hier zo’n 120 miljoen euro besteedden.

Citybreak campagne
Conrad van Tiggelen, directeur Marketing NBTC: “De steden vormen een belangrijke trekker voor bezoek aan Nederland. Per jaar komen er zo’n 2,2 miljoen buitenlandse bezoekers naar Nederland voor een stedentrip. Deze groep is interessant want stedenbezoekers geven veel uit in ons land. Uit onderzoek blijkt dat er in 2011 als gevolg van onze Citybreak-campagne zo’n 275.000 extra bezoekers naar Nederland zijn gekomen die hier zo’n 120 miljoen euro hebben besteed. Deze campagne levert dus een aanzienlijke bijdrage voor de BV Nederland en de gastvrijheidssector”, aldus Van Tiggelen.

Stadsleven
De stedenbezoeker wil met name de Nederlandse way of life ervaren. “Natuurlijk gaat de toerist bij een stedenbezoek naar de bekende highlights van de stad, maar hij wordt vooral getriggerd door de typisch Nederlandse sfeer in onze steden. Hij wil die sfeer beleven en deel uitmaken van het leven in onze steden. Daar richten wij ons op in deze campagne en dat blijkt succesvol”, aldus Van Tiggelen.

Tulp, fiets en klomp
Binnen deze campagne staan negen herkenbare beelden centraal. Daarnaast wordt de kleur oranje gebruikt in combinatie met bekende Nederlandse iconen zoals de tulp, fiets of klomp. Deze iconen worden in een eigentijds en modern jasje gestoken en benadrukken zo de unieke en veelzijdige kanten van Nederland. De campagne wordt gevoerd in het Verenigd Koninkrijk, België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden, Noorwegen en Denemarken. De deelnemende steden zijn naast Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht, ook Arnhem, Apeldoorn, Eindhoven, Groningen, Den Bosch en Nijmegen.

U kunt de citybreaks campagne online bekijken op: http://citybreaks.holland.com/uk/

Op de website zijn aanhaakmogelijkheden voor bedrijven. In Amsterdam hebben o.a. Coster Diamonds en Bols een banner geplaatst

Bron: persbericht NBTC

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *