Laat je entertainers je socials versterken met een lach

Hoe werkt dat precies: je eigen werknemers inzetten voor je socials? Bij Team Animation worden de animatiemedewerkers niet alleen getraind op het verzorgen van de animatie. Personeel is het  visitekaartje voor je bedrijf. Ook op dat gebied is kennis en training van groot belang.

Onze werknemers maken ons bedrijf’, dat is iets waar we bij TeamAnimation achter staan en vol voor gaan. Onze entertainers worden aangenomen na een sollicitatieproces, training en een persoonlijk gesprek, worden gescreend op durf, vrijheid en lef. Wij motiveren onze mensen en onze mensen geven ons energie. Dat zie je terug. Naast dat je wilt dat je werknemers jouw waarden vertegenwoordigen zijn jouw werknemers ook je visitekaartje. Daar zijn we ons altijd van bewust en daarom investeren we in iedere entertainer. We kennen onze mensen persoonlijk, we kennen hun sterkten en, ja, ook hun zwakten. Wie vindt het leuk om voor de camera te staan en wie is er goed met woorden? Op deze manier kan je het animatieteam goed koppelen aan je online zichtbaarheid en ook online programma in tijden van Corona.

Waarom je eigen medewerkers inzetten?

TeamAnimation is een bedrijf dat iedere dag actief is op social media, houdt haar website up-to-date en is altijd op zoek naar nieuwe vormen om een jonge doelgroep aan te spreken. Van een TA Live tot aan een webinar en van TikTok’s tot blogs, we zijn overal. En dat kunnen we niet alleen, voornamelijk omdat we vanuit het kantoor niet het hele verhaal kunnen vertellen. Dit is op een vakantiepark hetzelfde: jouw werknemers staan op de werkvloer, zíj kennen het hele verhaal. Entertainers maken ons bedrijf en daarom zetten wij hen ook graag in bij social media, schrijven van blogs en interviews. Het is belangrijk om te luisteren naar je mensen en doordat we ze persoonlijk kennen weten we wie wel en niet succesvol in te zetten zijn voor onze kanalen.

Gebruik de kracht van je medewerkers

We snappen dat het ingewikkeld is om te bepalen waar en waarom je jouw mensen zou inzetten. ‘Kan ik het niet beter zelf doen?’ Nee! Maar houd wel zelf de regie, de eindcontrole. Er zijn veel platformen, mogelijkheden om naar buiten te treden en manieren om een verhaal te vertellen, maar hoe breng je je boodschap het beste over? Luister! Gebruik de kracht van je mensen, zoals wij de kracht van onze teams gebruiken. Onze teams maken veel foto’s en zijn op de locaties op de momenten dat je foto’s wilt hebben. Zorg ervoor dat ze jouw merk bij zich dragen: denk aan werkkleding, houding en uitstraling. Dit zorgt ervoor dat de meeste foto’s van meteen raak zijn qua sfeer en gevoel en je medewerkers hoeven er niet meer over na te denken of de foto’s en video’s goed zijn. Daar zorg je grotendeels op voorhand voor.

Onze voorbeelden

Om het beeld compleet te maken lees je hieronder over 3 voorbeelden waar we trots op zijn. Deze voorbeelden zijn voortgekomen uit situaties tijdens 2020, een jaar waar veel mensen moesten roeien met de riemen die je hebt en tegelijk een jaar waar mensen zichzelf en hun omgeving verbaasden met hun eigen creativiteit.

Het perfecte plaatje

Onze animatieteams zoeken op de campings en vakantieparken vaak de gasten doelbewust op. Ze gaan de vakantieplekken af en spreken mensen persoonlijk aan. Een succesvolle activiteit en slimme manier van content verzamelen is ‘Het perfecte plaatje’. De activiteit werkt hetzelfde als het concept dat we kennen van televisie. Alleen vragen we nu de campinggasten foto’s te maken van ludieke situaties, mooie omgevingen en activiteiten die zij het liefste doen tijden hun vakantie. Aan het einde van de activiteit wint het beste team een prijs. De gasten delen zelf de foto’s met jou: het is een superleuke wedstrijd en een creatieve manier om content te verzamelen.

Escaperoom La Casa del Vacanziones

Inspelen op trends is een van de belangrijkste manieren om mensen te triggeren zelf content te maken. Zo liften wij aankomend seizoen op de trend van de populaire Netflix-serie La Casa de Papel door een escaperoom te ontwerpen en uitvoeren in het thema van deze succesvolle serie. Door de escaperoom zo te ontwerpen dat er allerlei bekende beelden, attributen en situaties mensen hun aandacht vragen, zorg je ervoor dat zij de foto’s maken van jouw succesvolle activiteit! Alleen even vragen aan het einde van de activiteit of jij ook de foto’s zou mogen hebben.

Online reünie Après Sea(son)

Ieder jaar sluiten wij het seizoen af met een knal! Namelijk tijdens een feestje dat helemaal in het thema staat van onze entertainers. Normaal gesproken huren we een café af en zetten we de hele tent op z’n kop met dankwoorden, met awards en door mensen in het zonnetje te zetten. Nogmaals we kunnen het niet zonder onze entertainers en dat moeten ze weten!
Afgelopen jaar was dat een beetje anders en rockten we het dak van de online piste! We stuurden onze mensen een persoonlijke skipas via de post voor unieke toegang tot de online secret piste. We vierden hetzelfde feest, maar dan nu online. Door heel Nederland verzamelden we ons online en schreeuwden van de online daken dat we een vet tof bedrijf zijn. Een event waar we nog steeds mega trots op zijn!

Boven genoemd waren de belangrijkste punten die wij deelden in een webinar op dinsdag 4 mei gepresenteerd door Frida van Wigcheren (planning & programma’s), Joëlle Coelingh (marketing & communicatie) en Colin Winter (Accountmanager Nederland). De webinar kan je hier onder nog terug kijken .

IFrame

Ben je nieuwsgierig en wil je meer weten? Mail naar hallo@teamanimation.nl en vraag naar Joelle Coelingh en we helpen je verder!

Met dank aan: Joëlle Coelingh van Team Animation

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *