Het Belgische bedrijf Alterface, gespecialiseerd in interactieve attracties, komt met een nieuw concept op de markt; Action League - The Interactive Revolution. Het is een hybride product dat je zowel als attractie en als gaming-concept kunt zien.

Het Belgische bedrijf Alterface, gespecialiseerd in interactieve attracties, komt met een nieuw concept op de markt; Action League - The Interactive Revolution. Het is een hybride product dat je zowel als attractie en als gaming-concept kunt zien.

In de Action League spelen diverse teams een gaming competitie tegen elkaar. Alle team zitten in 6-persoons wagentjes zijn op een ronddraaiend platform gemonteerd. De karretjes kennen diverse eigenschappen, zoals hobbelen, tilt en draaien, waarmee de moeilijkheidsgraad wordt beïnvloed. Het hele spel speelt zich af in één grote zaal, op verschillende schermen. Er is sprake van een competitie waarbij de winnaars automatisch aan elkaar worden gekoppeld, zodat er uiteindelijk één winnaar uit het toernooi komt.

Elk spel duurt 2 a 3 minuten, waarna de teams zo'n twee minuten rondrijden op weg naar de volgende scene/game.

Het grootst leverbare format omvat 12 teams, waarmee 72 personen kunnen gamen. Deze attractie heeft een capaciteit van 1000 spelers per uur. Het standaard format gaat uit van 6 teams / 36 spelers per ronde en heeft een ruimte van 25 bij 25 meter nodig. Dat zorgt voor een capaciteit van 500 spelers per uur. De operator heeft de mogelijkheid om het spel te verlengen of verkorten om zo de flow aan te passen aan de drukte.

Meer informatie: www.alterface.com