Verantwoord dagje uit met 1,5 meter aanbod in Hanzesteden

Met de ruimte in negen Hanzesteden in Overijssel, Gelderland en het ommeland zijn er volop coronaproof groepsuitjes te bedenken. Op initiatief van de Hanzesteden zijn deze tips gebundeld in een inspiratieflyer die maar liefst 1,5 meter lang is.

1,5 meter lange Hanzeflyer

Het idee ontstond tijdens een brainstorm over de maatregelen die in de Hanzesteden werden genomen, toen de winkels en restaurants weer open gingen: “We zien het bezoek aan de Hanzesteden weer toenemen, maar er is behoefte aan informatie wat je nu wel en niet kunt doen. Door het aanbod per stad te bundelen kunnen we bezoekers genoeg inspiratie bieden voor een dagbezoek of weekendje weg”, vertelt Elizabeth Stoit van Hanzesteden Marketing. Er wordt geen campagne gevoerd, maar er wordt vooral goed aangegeven welk aanbod veilig is om te doen. “We willen daarbij ook vooral laten weten dat je het beste op een doordeweekse dag kunt komen en dat je ook heerlijk kunt fietsen en wandelen in het ommeland van de Hanzesteden, dan neemt de druk op het centrum van de stad ook af en kan iedereen gemakkelijker de 1,5 meter handhaven”. 

Hanzesteden zijn populair bij de Oosterburen

Het aanbod wordt in het Nederlands en Duits gepresenteerd: “De Hanzesteden zijn enorm populair bij onze Oosterburen, ieder jaar zien we meer toeristen uit Duitsland onze Hanzesteden bezoeken. Op deze manier kunnen we ook hen informeren en bijdragen aan een veilig en verantwoord bezoek aan onze Hanzesteden.”

De 1,5 meter Hanzeflyer is te verkrijgen bij de Tourist Info’s / VVV’s in de Hanzesteden en bij vele overnachtingsmogelijkheden in en rondom de negen Hanzesteden in het oosten. Uiteraard is de inhoud ook online te vinden op www.visithanzesteden.nl en www.holland-hanse.de.

Samenwerking

De 1,5 meter inspiratieflyer is een initiatief van het samenwerkingsverband Hanzesteden, dat zich samen met provincies Gelderland en Overijssel, NBTC, Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen, Achterhoek Toerisme, MarketingOost en de citymarketingorganisaties van de steden inzet voor de negen Hanzesteden in het oosten van Nederland. Het gaat hierbij om Hasselt, Kampen, Zwolle, Deventer, Hattem, Elburg, Harderwijk, Zutphen en Doesburg. 

De 1,5 m flyer speelt ook in op de nationale #hiermoetjezijn beweging van het NBTC. Onder dit motto wil de toeristische sector Nederlanders en ook Duitsers en Belgen inspireren voor een veilige vakantie in Nederland.

Bron: Hanzesteden Marketing

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *