Holland-promotie in Brazilië

Sinds september 2012 werken NBTC Holland Marketing, KLM, Amsterdam Airport Schiphol en Amsterdam Marketing samen aan Holland-promotie in Brazilië. Doel van de samenwerking is om de bestemming ‘Holland’ meer bekendheid te geven en om Braziliaanse toeristen te stimuleren een bezoek aan Nederland te brengen.

FOCUS SẤO PAULO EN RIO DE JANEIRO
De focus van de marketingactiviteiten van de Holland Alliantie ligt op de steden São Paulo en Rio de Janeiro. Binnen de campagne staat de website www.holland.com/br centraal waar zowel de travel trade als ook de Braziliaanse consument de laatste informatie over Holland in zijn eigen taal kan vinden. Ook de pers wordt intensief benaderd middels diverse (groeps)persreizen die dit jaar op het programma staan en de Alliantie werkt aan de Holland Destination brochure 2013 en de Holland – Amsterdam kaart. Verder organiseert de Holland Alliantie een Holland-stand op de toeristische beurs ABAV die van 4 tot en met 8 september plaatsvindt in São Paulo. Het complete activiteitenplan in Brazilië kunt u terugvinden op www.nbtc.nl.

BRAZILIE GROEIMARKT
Brazilië heeft de afgelopen jaren een sterke economische groei doorgemaakt en het is de verwachting dat deze groei de komende jaren doorzet. Daardoor groeit de middenklasse in Brazilië en wordt het voor steeds meer Brazilianen mogelijk om internationaal te reizen. In 2012 bezochten zo’n 110.000 Brazilianen ons land. De verwachting is dat er in 2014 zo’n 145.000 Brazilianen ons land bezoeken voor een (zakelijk) toeristisch bezoek.

POSITIEF IMAGO
Brazilianen hebben positieve associaties met Nederland: Amsterdam wordt ervaren als een levendige, bruisende stad en Nederlanders hebben de reputatie gastvrij en vriendelijk te zijn. Voor Brazilianen is Nederland een aantrekkelijke bestemming voor een kort verblijf in combinatie met één of meer andere Europese landen. De meeste Brazilianen die ons land bezoeken zijn first time visitors. Brazilianen besteden bovengemiddeld en houden van winkelen, cultuur en uitgaan. Daarnaast verblijven ze gemiddeld zo’n twee nachten in een drie- of viersterren hotel, veelal in Amsterdam.

Meer informatie: www.nbtc.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *