Alberto Stegeman is weer op zoek naar misstanden in vakantieland

Vanaf 14 augustus trekken Alberto Stegeman en Rob de Geus er weer op uit om vakantiegangers met een probleem te helpen in het TV programma ‘Red mijn vakantie’. De confronterende aanpak; meteen met de camera er bovenop en het eisen van een ‘a la minute’ oplossing, heeft al vele ondernemers een slechte nachtrust bezorgd.

In de eerste aflevering wordt meteen een oude bekende onder vuur genomen; De Oostappen Groep. Via de website worden vakantiegangers opgeroepen om misstanden te melden (aan het programma) en vooral ook foto’s en videobeelden te maken.

Programma’s als ‘Red mijn vakantie’ hebben het dankzij internet steeds makkelijker gekregen om klagende vakantiegangers op te sporen. Neem bijvoorbeeld een website als Zoover; daar worden heel openlijk de problemen met de vakantie-aanbieder besproken. Het is daarom verstandig om op dit soort situaties voorbereid te zijn. Het komt in de praktijk meestal neer op: schade beperken. Wat kunt u zoal doen?

– Bespreek van tevoren op uw park wie de woordvoerder is voor de camera. Al het andere personeel gaat niet inhoudelijk in op de problemen.
– Probeer niet recht te breien wat krom is. Vraag of u het beeldmateriaal kunt zien, dan weet u naast welke beelden uw commentaar wordt geplaatst. Zorg bij een terechte fout ook voor een ruimhartige oplossing.
– Zorg voor getuigen (eventueel eigen filmbeelden).

(Red) en na het zien van de uitzending: Zorg dat je je zaken op orde hebt. Als je klachten op z’n beloop laat, dan kan dat op termijn grotere schade aanrichten dan een ‘dure’ oplossing zoals het annuleren, korting geven of overzetten van een boeking.

Kijk hier naar een reactie van een organisatie (Villamar) die door Red mijn Vakantie op de korrel werd genomen:

En dit is de uitzending van Red mijn vakantie over Villamar:

Meer informatie: www.sbs6.nl

2 reacties

  1. Beste programmamakers. Ik ben nog niet vertrokken en de lol is al weer van mijn reis af.
    Geboekt naar Parijs via internet op 11-07 2011 en op 12-07 2011 een keurige bevestiging van C & O travel in Kerkrade. Deze bevestiging is volstrekt helder over onze accomodatie: Timhotel Berthier in Parijs ***.(Zoover 8,5) Op 16-08 2011 mijn reisbescheiden opgehaald en daarin staat een compleet ander twee sterren hotel op de voucher van hotelbeds, namelijk timhotel Gare du Nord ** (Zoover 7,4) Als ik bij een postorderbedrijf iets bestel krijg ik toch ook geen korte broek als ik jeans bestel.
    Bellen met C & O levert al geen erkenning van de fout op. De vervolgens aangeboden alternatieven zijn stuk voor stuk lager gewaardeerd als het geboekte hotel en maar twee sterren. Reis was kado voor mijn vrouw.
    Kan dat nou zo maar?

  2. Het volgende: Ik zou samen met mijn kids(11 en 15) 3 dagen naar themapark Slagharen in een Wigwam dit vooruitzicht vonden wij geweldig! Maar een paar dagen voor vertrek werd het feest afgeblazen wegens wateroverlast? Nu kan dit natuurlijk gebeuren en ik zou mijn geld terug krijgen.Maar na verscheidene telefoontjes met slagharen kwam de ware reden naar buiten, het was volgeboekt? Maar ik heb nog steeds mijn geld niet terug, lekker even weg met de kids.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *