Recreatief Totaal kijkt naar digitale kansen in spelbeleving

Vakblad Recreatief Totaal is weer verschenen, en in deze november-editie is er volop aandacht voor apps en Virtual Reality toepassingen in de recreatiesector.

app; Archeo route Limburg

Het hoofdartikel ”Apps in toerisme hebben de potentie van groeibriljanten‘ bekijkt diverse succesvolle projecten waarbij apps zijn ingezet om de beleving te stimuleren en spelvormen te koppelen (gamification) aan een bezoek aan een locatie. (p.6)

De VR techniek is nog volop in ontwikkeling. Naast de kansen die dit biedt, heeft de techniek ook nog de nodige beperkingen. De VR-ontwikkelaars zijn wel bezig om de beleving steeds beter te maken en om de onhandigheden weg te werken. (p.11)

in het artikel ‘Een VR tour beleef je niet alleen in een bril‘ geeft Hans van der Post van Omni VR aan dat je de content van een VR presentatie ook prima kunt inzetten op andere platformen. Daarmee vergroot je het bereik van je investering. (p.14)

De NVM presenteerde onlangs een nieuw rapport over de Markt voor Vakantiewoningen. Een belangrijke conclusie was dat er grote regionale verschillen zijn. In dit artikel wordt dieper ingezoomd op die regionale verschillen en worden de conclusies uit het rapport angevuld met CBS cijfers. (p.17)

Google en Facebook zijn onmisbaar geworden in de marketing van de recreatiesector. Hans van Leeuwen (Pleisureworld NRIT) ging mee met de studietrip van Red Online marketing naar de hoofdkantoren van beide organisaties in Ierland. Conclusie; er staan ons nog veel meer ontwikkelingen te wachten; met name op het gebied van persoonlijke informatie op maat. (p.23)

en verder in deze editie:

  • een blog van Bas Hoogland over automatisering en klantvriendelijkheid
  • Vier seizoenen kampeerverhuur met de outstanding thermotent
  • Watergoed switcht van buitensportbedrijf naar evenementenorganisatie
  • Pretwerk Actueel
  • Een special over de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg (26 – 28 november)
  • Agenda uitglicht

Bekijk het magazine online op: www.recreatieftotaal.nl


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *