Bei­de Lim­bur­gen rich­ten pij­len sa­men op Duits­land

Belgisch- en Nederlands-Limburg slaan opnieuw de handen in elkaar met een gezamenlijke inspiratiebrochure gericht aan de potentiële toerist in de Duitse grensstreek. Gedeputeerden Igor Philtjens (België) en Eric Geurts (Nederland) zijn enthousiast over de campagne.

Mijnbouw erfgoed op de site van Be-mine in beringen (Belgisch Limburg)

“Na het succes van de vorige edities herhalen we dit jaar de campagne in samenwerking met Nederlands-Limburg, omdat we sterk geloven in onze collectieve kracht. Dus samen investeren om meer impact te genereren”, zegt Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme in Belgisch-Limburg. Eric Geurts, gedeputeerde van Toerisme in Nederlands-Limburg vult aan: “Beiden Limburgen hebben toeristische troeven in handen die niet stoppen aan de provincie – of landsgrens. Door meer samen te werken kan het potentieel in de regio optimaal ingezet worden.” Het gezamenlijke Limburg-verhaal verschijnt zaterdag 6 april met ruim 166.000 exemplaren als bijlage bij de Aachener Zeitung en de Rheinische Post.

Eetpodium Loods 81 in Margraten (Nederland Limburg).

De gezamenlijke naam, de sterke historische band, maar ook het complementair toeristisch profiel en de sterke positie op de toeristische markt in eigen land: het is geen toeval dat beide Limburgen twee jaar geleden een 5-puntenplan ondertekenden waarmee ze zich engageerden om een structurele samenwerking op te zetten op het vlak van toeristische promotie. Dankzij dit plan wordt de samenwerking versterkt, worden lopende projecten op elkaar afgestemd en verder uitgebouwd en profileren beide Limburgen zich als één grenzeloze regio. “Wij willen beide Limburgen als toeristische bestemming versterken. Dat doen we door ons toeristisch profiel met grensoverschrijdende betekenis gezamenlijk neer te zetten. Door onze middelen te bundelen, verhogen we onze toeristische slagkracht en maximaliseren zo de economische impact.”, aldus gedeputeerden Igor Philtjens en Eric Geurts eendrachtig.

Vakantiehuis op Mooi Zutendaal (Landal) in Belgisch Limburg met hulp van een Nederlandse designer (Jan de Bouvries)


Duitse markt opnieuw target

Eén van de actiepunten is het vergroten van het buitenlands marktbereik. De twee provincies zetten extra in op overnachtingen van toeristen buiten hun eigen grenzen. En willen beiden meer Duitse gasten aantrekken. Duitse gasten houden van lekker eten, cultuur, natuur en rust. En laat deze troeven nu net prominent aanwezig zijn in beide Limburgen Daarom pakken ze samen de Duitse markt aan. En profileren ze beide provincies als één grenzeloze regio. Dit gebeurde begin april 2017 al voor het eerst in de vorm van een gezamenlijke inspiratiebrochure bij de Aachener Zeitung en de Rheinische Post. “De vlotte totstandkoming van deze derde Duitse brochure bewijst dat beide regio’s al goed op elkaar zijn ingespeeld,” zegt Igor Philtjens, “Onze samenwerking kan het aantal dag- en verblijfstoeristen alleen maar bevorderen. En op die manier zorgen voor extra omzet bij lokale ondernemers in héél Limburg.” In totaal bereikt de brochure bijna 450.000 Duitse lezers. “Volgende week start de Paasvakantie in Duitsland en de de zomer komt eraan Een goed moment om plannen voor vakanties, dag- en weekenduitstapjes te maken. Dit is dus het perfecte moment om de Duitse toerist warm te maken voor Limburg!” besluit Eric Geurts.

Bron: Provincie Limburg (NL)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *