Movie Park Germany revitaliseert oude waterattractie

Movie Park Germany in Bottrop (afstand tot Arnhem = 100 km) heeft een ‘nieuwe’ attractie geopend: ‘Excalibur – Secrets of the Dark Forest’. “Sommigen zullen de waterattractie nog kennen als ‘Mystery River’ of ‘The Neverending Story’. Het is een van onze oudste en ook meest geliefde attracties in ons park”, zegt bedrijfsleider Thorsten Backhaus.

De her-thematisering is onderdeel van een omvangrijk kwaliteitsoffensief van Duitslands grootste Film- en pretpark. “Onze hoofdfocus ligt natuurlijk op het bouwen van nieuwe attracties, maar we kijken ook zeker naar onze oudere attracties”, vat Backhaus samen. “En bij alles wat we doen staat het thema film en televisie in het middelpunt. Het afgelopen jaar hebben we een Star-Trek-achtbaan gebouwd en daarvoor een permanente horror-attractie gebaseerd op The Walking Dead. De geschiedenis van Merlijn en Koning Arthur is zo vaak verfilmt, dat veel van onze bezoekers de karakters zeker al kennen.”

Storytelling en thematisering
Meer dan 900 liter verf, 2500 meter kabel, 200 nieuwe lampen en meer dan 150 luidsprekers laten na een bouwfase van meerdere maanden en ongeveer een jaar planningstijd een spannende geschiedenis tot leven komen. “Bijna 100 mensen, zowel van Movie Park zelf als ook van partnerfirma’s, waren bij het project betrokken.” Tijdens de avontuurlijke zoektocht versperren betoverde bossen, donkere holen en gevaarlijke zeemonsters de weg. “Er wachten 12 nieuwe scènes met in totaal ongeveer 400 nieuwe rekwisieten op onze bezoekers”, vat Thorsten Backhaus samen. Geen kleine onderneming, want de attractie hoort bij de grootsten in haar soort in Europa. “De ritkarakteristiek blijft bestaan, we hebben alleen het verhaal eromheen opnieuw geschreven. Ik weet wel zeker dat we met deze opwindende wereld van ridders en magische wezens alle generaties kunnen boeien.” Bijna 13.000 arbeidsuren zijn er ingestoken om, niet in het minst, 15 nieuwe special effects en projecties in te bouwen en 25 nieuwe muziekbestanden te programmeren. “Hoeveel zweetdruppels het ons in de finale van de laatste fase gekost heeft durf ik niet in te schatten”, zegt hij met een knipoog.

Een van de spannendste momenten gedurende de bouwfase was voor de bedrijfsleider van Movie Park Germany het vullen met water nadat alle elementen op hun plek stonden. “We wilden allemaal weten hoe het is om door de attractie te varen in plaats van te open. Het heeft dagen geduurd voor het water hoog genoeg in de attractie stond.” Geen wonder; er werd meer dan 4 miljoen liter water gebruikt. Maar het wachten werd beloond. “De eerste indruk was onbetaalbaar.”

Meer informatie: www.movieparkgermany.de

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *