IAAPA ontwikkelt Covid19 veiligheidsprotocol voor heropening attractieparken

Wereldwijd zijn attracties gesloten (geweest) als reactie op de wereldwijde COVID-19-crisis. Inmiddels worden pretparken, waterparken, familie-entertainmentcentra (FEC’s), dierentuinen, musea en aquaria, voorzichtig heropend met nieuwe maatregelen voor de gezondheid en veiligheid van gasten en medewerkers.

Om exploitanten in de attractiesector te helpen heeft IAAPA richtlijnen voor een veilige heropening ontwikkeld. Dat is gebeurd in overleg met vertegenwoordigers van attracties uit de hele wereld en in overleg met medische professionals en overheidsinstanties. De verzamelde richtlijnen bieden handvatten om attracties te helpen bij het beoordelen van hun huidige activiteiten en het nemen van passende maatregelen om een bezoek zo veilig mogelijk te maken.

“De gezondheid en veiligheid van gasten en werknemers is altijd de hoogste prioriteit geweest in de wereldwijde attractiesindustrie”, zegt Hal McEvoy, president en CEO van IAAPA. “Parken en attracties over de hele wereld zijn verheugd om hun werknemers en gasten terug te verwelkomen. Hoewel een bezoek aan een attractie anders kan zijn en nieuwe procedures – zoals het dragen van een mondkapjes – nu nodig kunnen zijn, is het van cruciaal belang dat gasten een actieve rol spelen en meewerken aan het volgen van nieuwe protocollen om ervoor te zorgen dat iedereen een plezierig en veilig dagje uit beleeft.”

Enkele hoofdlijnen uit de aanbevolen maatregelen::

Van tevoren boeken

Om fysieke afstand mogelijk te maken, openen de meeste attracties met een beperking van de capaciteit. Dat betekent dat er minder tickets beschikbaar zijn. Gasten worden aangemoedigd om vooruit te plannen en tickets van tevoren te reserveren. Sommige attracties bieden geen mogelijk meer om tickets ter plaatse aan de ingang te kopen.

Temperatuurcontroles

Veel parken vragen gasten hun temperatuur te controleren voordat ze hun huis of hotelkamer verlaten. Parken controleren de temperatuur bij de entree van het park. Als gasten koorts hebben of zich ziek voelen, is het dringende advies om thuis te blijven.

Mondmaskers

Wereldwijde, nationale en lokale gezondheidsorganisaties zijn het erover eens dat het dragen van gezichtsbedekkingen de verspreiding van de COVID-19 kan helpen beperken. Veel parken en attracties hebben een mondmasker inmiddels verplicht gesteld voor zowel werknemers als gasten. Gasten worden aangemoedigd om de website en social media kanalen van het park van tevoren te raadplegen zodat ze op de hoogte zijn van de geldende voorschriften.

Hou afstand

Parken en attracties doen er alles aan om hun gasten een geweldige tijd te bezorgen, terwijl ze ook de randvoorwaarden voor het bewaren vanfysieke afstand bewaken. Dankzij nieuwe borden, nieuwe lijnformaten en bewegwijzering, worden gasten geholpen om de afstand te bewaren. Er worden ook ritreserveringssystemen ingevoerd en “virtuele wachtrijen” om het aantal mensen in wachtrijen te verminderen en wachttijd te beperken. Gasten worden aangemoedigd om de website of app van een park te raadplegen voordat ze een park bezoeken, voor het geval dergelijke reserveringen vereist zijn vóór de dag van bezoek.

Handen wassen; vermijd het aanraken van uw gezicht

De Amerikaanse centra voor ziektebestrijding en -preventie (CDC) en de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zeggen dat grondig en frequent handen wassen een van de beste manieren is om de verspreiding van ziektekiemen te voorkomen. Parken bieden handdesinfectie- en handwasstations en nemen aanvullende maatregelen om oppervlaktes die frequent worden aangeraakt, regelmatig goed te reinigen. Gasten worden aangemoedigd om hun handen vaak en grondig te wassen en hun gezicht niet aan te raken.

Laad telefoons op

Verwacht meer van smartphones tijdens het volgende bezoek. In plaats van een papieren ticket te overhandigen, gebruiken veel parken digitale tickets of QR-codes die vanaf de telefoon kunnen worden gescand voor toegang. Sommige attracties implementeren contactloze transacties, zodat aankopen online kunnen worden gedaan, voorafgaand aan een bezoek of met behulp van smartphones. Smartphones kunnen ook worden gebruikt om eten te bestellen en souvenirs te kopen bij sommige attracties.

Nu parken en attracties wereldwijd heropenen, worden gasten aangemoedigd om de website van de locatie te bezoeken om nieuwe procedures en richtlijnen te begrijpen voordat ze aankomen.

Meer informatie: www.iaapa.org

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *