Wie helpt OpStapMetOma.nl aan leuke dagtrips en aanbiedingen?

De website www.opstapmetoma.nl werd afgelopen week beloond met de MOVISIE diversiteitsprijs. Dit jaar was het thema: Ouderen, de generatie van de toekomst? OP STAP MET OMA brengt jong en oud samen en bestrijdt eenzaamheid. Bedrijven kunnen aanhaken met aanbiedingen waar jong en oud met elkaar in contact kunnen komen.

Eenzaamheid bestrijden
Het initiatief is georganiseerd rondom de website www.opstapmetoma.nl, die bestaat uit een prikbord, waar jongeren, ouderen, scholen en instellingen elkaar treffen. Ook bedrijven spelen een belangrijke rol met stimulerende aanbiedingen. In bestaande sociale netwerken worden (klein)kinderen gestimuleerd om activiteiten te ondernemen met opa’s en oma’s. De jury prijst de reikwijdte van het project: ‘Het bestrijdt niet alleen eenzaamheid van ouderen, maar ook van jongeren.’

Aanbiedingen met maatschappelijke meerwaarde
Er zijn ook al enkele bedrijven uit de recreatiesector die aanbiedingen op de website hebben geplaatst: Pretparken (Walibi en Dolfinarium – wel zijn die nu dicht in het winterseizoen) Theaters (Dr. Anton Philipszaal, De Doelen Rotterdam, Holland Opera Amersfoort, nu met Sinterklaas- en Kerstaanbiedingen) Musea (heel veel) Restaurants (heel veel) bovenal La Place met een buitengewoon genereuze aanbieding.
De aanbiedingen die bedrijven doen zijn uit te printen via de website, en alleen geldig als en jongere met een oudere er samen gebruik van maken.

Meer informatie: www.opstapmetoma.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *