Trendpapers over belevingswerelden voor bezoekers Horecava

Om bezoekers tot innovatie te inspireren, brengt Horecava per themawereld een trendpaper uit (MARKT, HOTEL, BUITEN, NACHTLEVEN en FASTSERVICE). Twintig ambassadeurs, verdeeld in de categorieën Expert, Recensent, Young Creative en Entrepreneur geven hun visie over verleden, heden en toekomst, laten weten wat hun grootste wens is en stellen elkaar indringende vragen. Namen zijn o.a. Marije Vogelzang, André Amaro, 100% ISIS, Vincent van Dijk, Jeroen Vester en Iens Boswijk. De trendpapers zijn gemaakt door Horecava i.s.m. Frederik Molenschot van Studio Molen en gratis verkrijgbaar bij bezoek aan de themawerelden.

Trendwereld Buiten

De Horecava hield vlak voor de opening op 10 januari 2010, een onderzoek onder horecaondernemers. Het vertrouwen in innovatie valt daarin het meeste op. Bijna 90% ziet innovatie als een kans ziet voor betere bedrijfsresultaten;  bijna de helft helemaal overtuigd dat het resultaat gaat opleveren. In 2009 was dat ruim een kwart. Voor het eerst is gevraagd naar het investeringsbedrag. Van de 90% horecaondernemers die gaat investeren, gaat 13% meer uitgeven dan € 100.000,-, een kwart tussen de € 25.000,- en € 100.000,- en de helft minder dan € 25.000,-. Bij een deel is het bedrag nog onbekend. Met name omzetverhoging (65%) en de concurrentie voorblijven (47%) worden als belangrijkste redenen genoemd om te vernieuwen. Met name het belang van omzetverhoging is gestegen in vergelijking met 2009. Het belang van kostenverlaging is gedaald naar 29%.

Bron: www.horecava.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *