Speelgoedfabrikanten zien speelgedrag kinderen snel veranderen

Speelgoedfabrikanten (w.o. Lego, Hasbro en Mattel) zien dat spelende kinderen steeds meer alles naar hun eigen hand willen zetten (customizen). Ze worden door Hasbro ook wel de ‘native creators’ genoemd. Ook switchen kinderen tegenwoordig makkelijk tussen online en offline. Daar moeten zij op inspelen met hun nieuwe speelgoed.

In onderstaand interview geven de grote merken uit de speelgoedindustrie hun visie op de speelmarkt in 2014.


Merken centraal
speelgoedDe speelgoedfabrikanten zien zichzelf vooral als merkbeheerders. Een deel van de merken wordt door de fabrikanten zelf gecreëerd (bijvoorbeeld Barbie), maar samenwerking met bekende merken, zoals bijvoorbeeld Disney, speelt een belangrijke rol. Met het merk als belangrijkste focuspunt is de overstap naar andere uitingen en content sneller gemaakt. (o.a. TV series, online games e.d.)

Een groot deel van het kinderspel is inmiddels verplaatst naar de tablet. Leapfrog levert aangepaste tablets voor kinderen en ziet hierin niet alleen een spelaanleiding, maar ook kansen om te leren.

Lego zou het als niet-digitaal speelgoed moeilijk horen te hebben. Daar hebben ze op ingespeeld door het merk uit te breiden met de zeer succesvolle bioscoopfilm en online toevoegingen. De mogelijkheid om in te spelen creativiteit blijft een belangrijke troef voor Lego.

De Toy Fair vindt in 2015 plaats in New York van 14 t/m 17 februari

Bron: speelgoedwebsite: http://ttpm.com/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *