Recreatiesector druk met beurzen en congressen (10 – 17 maart)

Het toeristisch seizoen is nog niet begonnen, maar er is volop drukte in de recreatiemarkt. Komende week is er weer volop keuze; Op de consumentenbeurzen wordt gestreden om de voorkeur van de gasten en op de diverse kennisbijenkomsten en vakbeurzen is kennis te halen voor een nog betere gastbeleving.

9 – 11 maart Vrouw, Leeuwarden
Het is in de recreatiesector algemeen bekend dat de vrouw in het gezin een cruciale rol speelt bij beslissingen over vrijetijdsbesteding en vakantie. De beurs Vrouw! staat garant voor een dag vol vermaak en is het ultieme uitje voor iedere vrouw die lekker wil shoppen, beleven, proberen en ervaren. De beurs heeft alles in huis op het gebied van o.a. mode, wonen, gezondheid, financiën, culinair, beauty, cultuur en kinderen.

VakantieinDrenthe.nl aanwezig in Zwaag

9–11 maart Kampeerbelevenis, Zwaag
Ieder jaar trekt Kampeerbelevenis Holland zo’n 10.000 bezoekers die zich oriënteren op de allernieuwste campers, een diversiteit aan caravans, luxe vouwwagens en prachtige tenten. Ook presenteren de handigste accessoiresnufjes en campings en vakantieparken binnen heel europa zich op dit evenement.

9–11 maart Golf en Lifestyle Event, Den Bosch
Op deze beurs vindt u inspiratie en informatie op het gebied van Golf & Lifestyle. Er zijn vele stands te vinden waar producten en diensten gepresenteerd worden. Tevens zullen bekende golfers ook dit jaar hun kunsten vertonen en hun succesvolle slag overbrengen op de deelnemers van de masterclasses. Aan vermaak voor de kinderen is ook gedacht.

BenB chateau Coquelicot

10–11 maart B&B EXPO, Brussel
B&B Expo stelt een ruim internationaal aanbod van B&B-locaties voor. Daarnaast komen ook kleine charmehotels aan bod en stellen toerismebureaus en gespecialiseerde organisaties hun aanbod en arrangementen voor. De stands worden gegroepeerd per land en per thema. Naast het klassieke aanbod wordt tijdens B&B Expo ook extra aandacht besteed aan themavakanties zoals actieve vakanties (fietsen, motorvakanties, wandelvakanties, wintersport, paardrijden, golf, wellness, ecotoerisme, gaytoerisme,…) en krijgt het thema “gezond slapen en een gezond ontbijt” speciale aandacht
Ook wie zelf plannen koestert om met een eigen Bed & Breakfast te starten, zal op B&B Expo ook allerlei informatie vinden.

bron: Tavola

11–13 maart Tavola voedingsvakbeurs, Kortrijk (be)
Om de 2 jaar is TAVOLA het inspirerende businessforum voor meer dan 18.000 aankopers van de voedingsdistributie en cateringorganisaties uit de Benelux, Noord-Frankrijk en de omringende landen. Met een ongeëvenaard aanbod van bourgondische klassiekers en trendy food, weet TAVOLA telkens opnieuw tot de verbeelding te spreken. U ontdekt er een mix van hoogwaardige voedingsproducten van dynamische marktleiders tot exclusieve fijne producten van artisanale fabrikanten.

KHN Tour bezoekt o.a. Snowworld Zoetermeer

13 maart KHN on Tour
De sector Vrije Tijd van Koninklijke Horeca Nederland organiseert in nauwe samenwerking met de andere sectoren op dinsdag 13 en op dinsdag 20 maart 2012 een inspiratietour met als thema ‘beleving’. Ga mee en beleef een dag vol inspiratie!

14 maart Kennisdag sportaccommodaties
Bezoek de Nationale Kennisdag Sportaccommodaties 2012 en laat u inspireren door creatieve beleidsmaatregelen en vernieuwende concepten. Gebruik de tips over maatschappelijk aanvaardbare bezuinigingsmaatregelen. Het centrale thema in het programma van de Kennisdag is de financiering van sportaccommodaties in tijden van bezuinigingen.

14 maart Bedrijfsbezoek/kennisdag camping De Pluimpot, Scherpenisse
Kenniscentrum Kusttoerisme organiseert het eerste bedrijfsbezoek in Zeeland. Tijdens een bedrijfsbezoek nemen ondernemers een kijkje in elkaars keuken, met als doel elkaar te leren kennen en inspireren. Het eerste bedrijfsbezoek vindt plaat op vakantiepark De Pluimpot in Scherpenisse, waar enthousiaste ondernemer Jeroen Knols uitleg zal geven over zijn bedrijf en de ontwikkelingen die op dit moment spelen.

15 maart Workshop rendement marketingbudget (Overijssel)
Wat levert uw marketingbudget eigenlijk op? Hoe bereik je het maximale resultaat? Na deze workshop kunt u deze vraag feilloos beantwoorden. Zeker in deze tijd wilt u dat iedere euro omzet oplevert. Op basis van uw behoefte en de door u gebruikte marketing- en communicatiemiddelen krijgt u instrumenten aangereikt om de effecten van uw marketinginspanningen te meten, bij te sturen en te verbeteren.

15 maart Netwerkbijeenkomst toerisme en recreatie Twenterand
De Netwerkbijeenkomst is de start van het nieuwe toeristische seizoen 2012 en wordt in nauwe samenwerking met De Twentse Hooilanden en VVV Twenterand georganiseerd.

15 maart NIMA expertclass citymarketing, Veenendaal
Steeds meer steden passen in meer of mindere mate een vorm van citymarketing toe. Toch wordt citymarketing nog lang niet altijd als de kern van de stad gezien. De gedachte dat citymarketing gaat over promotie en communicatie leeft nog altijd in veel steden. En dat terwijl city marketing juist het concurrentievermogen van gemeenten t.o.v. andere gemeenten en vrijetijdsbestedingen ten goede komen. Door een gezamenlijk en inspirerend einddoel te formuleren en met alle partijen samen te werken vanuit een duidelijke focus kunnen specifieke doelgroepen behouden en aangetrokken worden. Tijd om citymarketing in het hart van de stad neer te zetten!

16 maart Skal – Duurzaam Toerisme, Amsterdam
Hoe boek je winst met duurzaamheid in het toerisme? Op 16 maart 2012 krijgt u antwoord op deze en vele andere vragen rond duurzaam ondernemen in het Mövenpick Amsterdam. Tijdens het Skål-Symposium ‘Duurzame winst in toerisme’ nemen drie experts u mee in hun visie en passie.

16–18 maart Second Place, Gent (Be)
De beurs richt zich naar een heel specifieke doelgroep: de medioren van deze samenleving. Het gaat meestal om tweeverdieners (40-plussers) met een hoger dan gemiddeld netto-inkomen en kinderen die het huis uit zijn. Vroeger was die leeftijdscategorie eerder geneigd om te sparen, maar nu willen ze genieten, zichzelf in de watten leggen. Verder is er ook een onderscheid in het type koper: zij die kopen voor puur vakantiegenot, een tweede groep hoopt een stek te vinden waar ze definitief naar toe kunnen emigreren en een derde categorie ziet de aankoop puur als investering. Net zoals vorig jaar deden de zonnige en meer traditionele bestemmingen als Frankrijk, Spanje, Italië, Portugal en Turkije het erg goed.

16– 18 maart Amsterdam Golf
Er zijn dit jaar een aantal nieuwe elementen toegevoegd aan de Amsterdam Golf Show. Zoals het Sports Plaza van de NGF. Dit is een onderdeel van het beleid van de NGF om alle doelgroepen in de golfsport aandacht te geven.
Daarnaast is er op vrijdag 16 maart, na de officiële opening, een persconferentie van de NGF die in het teken staat van het 9-stappenplan, een golfvaardigheidstraject van de NGF en PGA Holland waarbij succesbeleving en spelplezier voorop staan.

19 maart Nationale Lunchroomdag
Het evenement staat in het teken van “terug naar de boer”, pure ingrediënten en eerlijke producten. Naast de diverse workshops, zullen er inspirerende presentaties gegeven worden door Willem Treep (Willem & Drees) over authenticiteit en terug naar de boer en Justin Goes (Subway) over snelheid, kosten en beleving volgens Subway.

 

Verder vooruitkijken op de agenda voor recreatie, toerisme en sport

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *