Presentatie Nederland als congresbestemming

Op 16 en 17 september organiseert het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) ‘City of Holland’, waarbij zo’n zeventig internationale meetingplanners Nederland ontdekken. Tijdens dit tweedaagse evenement maken de internationale organisatoren (hernieuwd) kennis met Nederland als vergader- en congresbestemming.

(foto: NBTC)

Stedenprogramma’s
De internationale meetingplanners zijn afkomstig uit Duitsland, België, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Finland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, Oostenrijk, Zwitserland, Noord-Amerika en Rusland. Tijdens City of Holland krijgen zij op de eerste dag een programma op maat aangeboden. Daarin hebben zij de keuze uit zes stedenprogramma’s in Amsterdam, Rotterdam, Maastricht, Den Haag en Noordwijk. Bij het programma wordt rekening gehouden met de omvang van de te organiseren evenementen, de kennis die de planners reeds van Nederland hebben en de voorkeur voor de te bezoeken steden. Op deze manier krijgen de meetingplanners het Nederland te zien dat volledig aansluit op hun behoeften.

Amsterdam
De tweede dag komen alle groepen samen in Amsterdam voor een workshop met de Nederlandse deelnemende bedrijven. Het doel van deze wederzijdse kennismaking is ‘to talk business’. Onder de partners bevinden zich een groot aantal congreshotels, special venues en dienstverlenende bureaus. Het tweedaagse bezoek wordt afgesloten met een gezamenlijk slotdiner in het centrum van Amsterdam waarna de gasten op zondag vol nieuwe ideeën voor hun volgende bijeenkomst terug naar huis vliegen.

Economisch belang
In 2010 kwamen ruim 330.000 internationale bezoekers naar Nederland voor een internationale meeting. Per verblijf gaven zij per persoon gemiddeld zo’n 475 euro uit. Dat komt neer op ruim 156 miljoen euro aan bestedingen voor de BV Nederland.

Bron: Persbericht NBTC

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *