Plopsa investeert 12,5 miljoen in haar parken

Plopsa investeert ook dit jaar fors in haar parken. De grootste investeringen zijn voor Plopsaland De Panne en het Duitse Holiday Park: Plopsaland De Panne breidt Wickieland uit. Holiday Park opent een voor Europa unieke coaster.

Vikinghuis in Wickyland
Vikinghuis in Wickieland

Plopsaland De Panne stelt komend seizoen het volledige afgewerkte Wickieland voor. Daarnaast investeert het park in de vervanging van de kindercoaster Viktor’s Race en een herwerking van de Bumba-zone. “Een bezoek aan Plopsaland De Panne moet zowel voor kinderen als voor volwassenen een magische beleving blijven. Daarom zetten we dit jaar in op de verdere afwerking en thematisering van het park.”, zegt Parkmanager Wim Wauters, ”We hebben ons beste seizoen ooit achter de rug en hopen het komende jaar nog beter te doen. Investeren is daarom noodzakelijk. Dit jaar investeert Plopsa 3,5 miljoen in Plopsaland De Panne.”

-Wickieland:
Bezoekers wanen zich voortaan in een echt Vikingdorp als ze de nieuwe themazone betreden. Ze dwalen door een heus Vikinghuis alvorens ze elkaar kunnen bekampen in de waterattractie Wickie The Battle. Het nieuwe Vikinghuis vormt de ingang en bijhorende wachtrij tot de nieuwe attractie, maar herbergt ook een winkel en twee horecapunten.

Viktor's Race in het Land van Kaatje
Viktor’s Race in het Land van Kaatje

-De Wereld van Kaatje
Viktors Race wordt vervangen door een nieuwe coaster van hetzelfde type. De kindercoaster is volledig nieuw. Een ritje voelt hierdoor vlotter en soepeler aan en ook het zitcomfort is gestegen. Viktors Race blijft een spannende coaster waarin kinderen samen met Viktor doorheen de ruimte scheuren.

-Circus Bumba
De zone rond de vrolijke clown Bumba wordt vernieuwd. Naast Bumba’s Speeltuin komen een nieuw winkel- en een horecapunt. De dagelijkse interactieve dansshow van de populaire kindervriend gaat door op het podium bij de speeltuin.

De werken aan het Plopsa-zwemparadijs gaan onverminderd door in 2014. De opening van Plopsaqua is gepland in april 2015.

coaster Sky Scream in Holiday Park
Coaster Sky Scream in Holiday Park

Holiday Park
De grootste investering van het komende jaar gaat naar het Duitse Holiday Park. Plopsa investeert maar liefst € 7 miljoen in een voor Europa unieke achtbaan. De spectaculaire Launch Coaster reikt 50 meter hoog en lanceert inzittenden drie keer tijdens de rit. De gloednieuwe coaster wordt Sky Scream gedoopt.

De attractie Duivelsvaten of boomstammetjes en bijhorende wachtrij krijgen een Wickie De Vikingthematisatie. In de nieuwe themazone komen eveneens een Vikingbarbecue en een winkelpunt.

Bron: persbericht Plopsa.be

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *